[linux] MD RAID5 - problem pri reuilde

Kocur kocur na e-ba.sk
Pátek Květen 24 20:51:06 CEST 2013

disky su vsetky 1TB, kolko maju presne na megabajty neviem, neskumal som
/ nepozeral..

situacia bola nasledovna, sdd zahlasil chybu, tak sa zacalo rozhodovat
co a ako..
prislo na to, ze vymenime vsetky hdd naraz, vytvori sa novy raid,
nakopiruju sa data zo zalohy nas5, a fungujeme.

bohuzial, (kto mohol vediet, ze SW NASka je na particii na diskoch)
tento scenar nefungoval..
takze sa vratili povodne disky do naska, a iba sdd da dal novy, pustil
sa rebiuld.
po dni raid hlasil stav OK, islo sa pokracovat z vymenou dalsich...

vymenil sa disk sdb ci sdc, raid po dni hlasil ze je OK, vymenil sa
treti disk, NASko uz nenabehlo..

..takze som vcera a dnes stravil vela casu nad tym, aby som raid rozbehol,
rano v stave sdd a sdb na novych diskoch, sda a sdc na starych ..
fungovalo to...

tak som podla toho isteho postupu isiel menit sdc (sdc marked as fail)
stary vybral novy nahodil, pustil rebuild..
poobede "vraj" v stave active,sync , md1 manontovany, data viditelne
iscsi funkcne...
resetol som NASko, a skoncil som zo stavom ..ako vidno v prilozenom logu

sdb2 a sdd2 active
sdc2 spare
sda2 nevidno

aku chybovu hlasku to pise si nepametam... viem dodat v pondelok..

stale mam k dispozicii povodne tri "stare" dobre disky..
len ci z nich sfunkcnim raid netusim...

(ci nebude jednoduksie a rychlesie to cele sformatnut a nahodit zalohu z
pred tyzna)