[linux] Debian 7.2 a podpora RAIDu

Ondrej Zilinec cievo na network.sk
Úterý Říjen 22 19:42:32 CEST 2013

Myslim, ze je to len o dotiahnuti modulov (ovladacov) do jadra/kernelu. Mozes napisat typ toho radica?

Sent from Samsung Mobile

-------- Original message --------
From: Juraj Remenec <remenec at gmail.com>
To: Vseobecna diskusia o Linuxe <linux at lists.linux.sk>
Subject: [linux] Debian 7.2 a podpora RAIDu

Zdravím.
Prosím Vás, nájde sa tu niekto kto mi objasní nasledovné?

Mám matičnú dosku s integrovaným SATA radičom a ten podporuje niekoľko typov RAIDu.
Konfiguruje sa pred štartom operačného systému cez špeciálnu utilitu hneď po inicializácií BIOSu.

Ot.č.1
Jedná sa o pravý hardwerový RAID? Či je to len nejaký hybrid?

Používam RAID 0 (Strip) s 3 sata diskami pre zrýchlenie čítania a zápisu veľkých súborov a celkovo to pracuje rýchlejšie ako jeden samostatný disk.
LENŽE

Ot.č.2
Debian mi nevie detekovať tento druh raidu. Ukazuje mi všetky 3 disky samostatne a neukazuje vytvorené RAID pole. Naproti tomu, také Ubuntu to dokáže, tak by ma zaujímalo čo môžem spraviť aby mi aj Debian detekoval toto pole a ja som ho naň mohol nainštalovať.

Neviem čo to mám na internete hľadať. Furt mi to hádže odkazy na softwérovy raid a ja neviem či to nejak súvisí s tým čo ja potrebujem.

Vďaka za každú radu.
J.