[linux] Problém s GRUB-om

pgnfko 11nefko11 na gmail.com
Neděle Duben 20 15:04:48 CEST 2014

Zdravím, chcel by som vás poprosiť o menšiu pomoc.

Problém je nasledovaný:
Jedná sa o to že mám pc na ktorom je HDD s XP a HDD s Win7 ktorý pripájam
(inač je odpojený) iba keď som na pc ja. Včera som sa rozhodol že to skúsim
s debianom bez grafického rozhrania. Takže som si chcel spraviť dualboot na
mojom hdd s win7. Takže som všetko nainštaloval tak jak som "mal" lenže
zabudol som odpojiť hdd s xp a GRUB sa mi nainštaloval aj na tento hdd.
Teraz je problém v tom že aby sa spustilo xp musí byť pripojený hdd s
debianom a win7 a zasa naopak.

Myslel som si že to vyriešim cez opravnú konzolu windows-u príkazmi fixboot
a fixmbr a že grub znova nainštalujem ale len na hdd s debianom a win7.
Lenže fixboot a fixmbr nepomáhajú a teda stále po reštarte sa mi načíta
GRUB (aj po odpojení hdd s debianom a win7).

Vedeli by ste mi poradiť ako to vyriešiť ?

Ďakujem
Prajem pekné sviatky Pavol G.