[linux] Ktoré virtualizačné riešenie?

jan.callus na gmail.com jan.callus na gmail.com
Čtvrtek Duben 30 11:01:55 CEST 2015

Dakujem.

-----Original Message-----
From: linux [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On Behalf Of Ján ONDREJ
(SAL)
Sent: Wednesday, April 29, 2015 1:20 PM
To: Vseobecna diskusia o Linuxe
Subject: Re: [linux] Ktoré virtualizačné riešenie?

Ahoj,

On Wed, Apr 29, 2015 at 01:12:47PM +0200, jan.callus na gmail.com wrote:
> Chces povedat ze mas skusenost na jednom HW na i7 urobit aj 100 KVM
> virtualnych serverov?

Nie na jednom.

> Ak nemas ake mas realne skusenosti, kolko ti potiahne virtualov KVM na
> jednom HW?

Skusali sme nejakych 30 na jednom HW, pricom to bol nejaky starsi Xeon.

Pocet virtualov podla mna nie je problem a zvladne to kludne aj tych 100,
len musis mat dostatok RAM (povedzme 256GB a pridelis kazdemu 2 GB) a
sucasne to nesmu byt virtualy, ktore zozieraju vela CPU. CPU sa medzi nich
rozdeli, takze ak ich mas 100, tak to musia byt take, ktore takmer nic
nezeru.

Na OSS vikende som mal jednu celu ucebnu cez to virtualizovanu. Pracovali
cez VNC na jednom fyzickom zeleze, ale zas ani tam sa vsetky virtualy naraz
nepouzivali.

Pocet virtualov na jedno zelezo podla mna hlavne zalezi od vytazenia CPU.
RAM serverov sa teraz da navysovat do obrovskych cisel. CPU je ale vacsinou
len 12 jadrove 2 CPU, takze dokopy 24 fyzickych jadier, ktore musis rozdelit
medzi virtualy (ci uz rozdelit automaticky, alebo nadefinovat, ktory moze
kolko zobrat).

						SAL