[linux] Spristupnenie informacii o bezpecnosti IT skolou

Juraj Remenec remenec na gmail.com
Pondělí Březen 23 19:53:22 CET 2015

Každá škola na Slovensku, ktorá pracuje s osob. informáciami by mala mať
vypracovaný tzv. "bezpečnostný projekt", ktorý siaho-siahle rozpráva o tom
akým spôsobom sa pracuje na škole s údajmi, kto s nimi pracuje a za akých
podmienok. Čo má škola robiť keď nastane to a hento (rôzne scénare) a čo
nemá robiť a podobné žvásty. Spadá sem napríklad aj vypracovanie kamerového
systému na škole a usmernenie kto a za akých podmienok môže narábať s
nahrávkami a pod.

Patrí tam aj rozprava o tom akým spôsobom je zabezpečená bezpečnosť siete a
podobne.
Nemyslím si, že zverejnenie FW pravidiel spadá vôbec pod nejaký zákon. Ich
utajenie sa dá považovať za jednu z tých bezpečnostných "medzi-vrstiev" v
danej organizácií.
Neviem o tom, že škola je povinná absolvovať nejaký oficiálny sieťový
audit. Aspoň teda myslím, že zákon jej to neukladá takže je to asi skôr na
princípe dobrovoľnosti.
No a k ďalším veciam sa vyjadriť neviem keďže neviem aký máte k danej škole
vzťah.
J.

Dňa 23. marca 2015, 17:09, Peter Viskup <skupko.sk at gmail.com> napísal(-a):