[linux] Spristupnenie informacii o bezpecnosti IT skolou

Martin Sechny martin.sechny na shenk.sk
Středa Březen 25 18:47:23 CET 2015

Ahoj.

Verejná škola je organizáciou verejnej správy.

Zákon o slobodnom prístupe k informáciám by som jednou vetou
charakterizoval takto: čo nie je tajné, je verejné.

Zákon o ochrane osobných údajov robí z niektorých údajov tajné údaje,
podobne aj zákon o elektronických komunikáciách a iné zákony.

Tu treba vážiť, ktorý predpis má v danej situácii prioritu.

Bezpečnostný projekt podľa zákona o ochrane osobných údajov vo verejnej
škole má byť zverejniteľný, aj zverejnený. Pravidlá filtra, logy,
informácie o bezpečnostných incidentoch ale už možno považovať za
prevádzkové technické údaje, chránené pred zverejnením podľa zákona o
elektronických komunikáciách, pričom musí byť stanovená doba tajnosti,
obyčajne najviac 1 rok.

Logy - máme právne neurčitý stav, lebo Európsky súdny dvor, aj Ústavný
súd SR zrušili povinnosť ukladania logov (bolo v zákone o elektronických
komunikáciách), ale chýba nová európska smernica, ktorý zadefinuje,
ktoré údaje sa môžu zapisovať do logov a ktoré nie. Logy obsahujú
metadáta o komunikácii koncových používateľov a všeobecné hromadné
ukladanie metadát je v rozpore Chartou EÚ, čo je najsilnejšia právna
norma v EÚ.

Hĺbkový sieťový audit v škole - zasmial by som sa - zrejme využívajú
službu EVA (ESET Vulnerability Assesment):
http://www.eset.com/sk/firmy/services/audit/eva/

Martin
======