[linux] vhodny dns server pre organizaciu

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Čtvrtek Říjen 1 12:03:05 CEST 2015

Ahojte,
stojim pred ulohou vyberu vhodneho DNS riesenia pre vacsiu organizaciu
(radovo 100-ky/1000-ky pouzivatelov vo wan) s nasledovnymi poziadavkami:
- opensource, free, nie mrtvy projekt
- Autoritativny DNS urceny pre vsetky domeny podriadenych organizacii,
radovo 10-ky az 100-ky domen (master v primarnom dc, slave v sekundarnom dc)
- Split DNS (rozne odpovede na zaklade zdroja poziadavky)
- Recursing + Cache
- DNSSEC (volitelne)
- IPv6 (volitelne)

ine poziadavky ktore su preferovane:
- ako backend preferujem mysql
- web gui s moznostou riadenia pristupu/zmene udajov pre adminov na
urovni domeny
- rad by som cital nejake data z prevadzky dns sluzby do reportingu
(napr. cez snmp)

do uzsieho vyberu som dostal:

BIND9
- klasika. vie to vsetko co potrebujem akurat...
- performance je o cosi horsia (mozno to nemusim riesit).
- neviem ako je to s mysql backendom a web gui. nikdy som doteraz
nepotreboval. poradte.

PowerDNS
- vysoka performance, minimalne zatazujuci systemove zdroje
- mysql, webgui (poweradmin)
- nevie Split DNS (aspon som nenasiel ze to vie, v backend databaze som
nenasiel ziadnu tabulku ktora by davala moznost ze by to pdns mal vediet)

ostatne ktore som pozeral maju nejake obmedzenie.
cele to bude prevadzkovane na aktualnej distr. ubuntu server lts, v
dvoch nezavislych dc.

ktore riesenie by ste mi doporucili? s cim mate dobre skusenosti?
(nemusi byt nutne bind/pdns)

dakujem,
martin