[linux] vhodny dns server pre organizaciu

riki phobie na axfr.org
Čtvrtek Říjen 1 20:59:34 CEST 2015

Ahoj,

oddelil by som rekurzor od autoritativneho servera, ak pojde nejaky utok
cez/alebo na tvoje rekurzory tak autoritativne budu fungovat normalne.
Oddelit na samostatne procesy velakrat staci.

Ako interny master je celkom funkcna kombinacia
poweradmin/powerdns-authoritative. Zony si dalej vies rozdistribuovat
cez standardny notify/axfr(ixfr) mechanizmus.

Split horizon ako je naimplementovany v binde nie je dobry napad kvoli
tomu ze sa vylucuje z DNSSEC, resp. takuto zonu doveryhodne nepodpises.

Mozes pouzit http://dnsdist.org/ ktorym nasmerujes cez poolRule podla
zdrojovych adries requesty na ktore chces servovat ine view na taky
server ktory ho ma spravne (staci ked je takato instancia na inom porte
na existujucom rekurzore).

Ako autoritativny server vies potom pouzit kludne aj KnotDNS, je
napisany celkom pekne (ak je BIND benchmark, vsetko je napisane pekne).

Ak chces dalsie napady, poklikaj si v tomto benchmarku, mozno najdes
nieco dalsie co ti vyhovuje

https://www.knot-dns.cz/pages/benchmark.html

Ak chces performance reporting z rekurzorov, tak sa ti vyber celkom zuzi :).

r.