[linux] DHCP server

Juraj Remenec remenec na gmail.com
Úterý Říjen 27 11:28:16 CET 2015

Zdravím.
Spýtam sa tu, hoc to s linuxom až tak veľa spoločného nemá. Ale viem, že je
tu kopec odborníkov cez túto problematiku, ktorí sa len pousmeju, venujú mi
skrze svoju klávesnicu 5 min času a deň bude opäť o niečo krajší.

Ide mi o otázku, ktorá sa nastolila na inom (súkromnom) fóre a tak trošku
si dovolím polemizovať s odpoveďami tamojších správcov.

Máte DHCP server s poolom 192.168.1.100 - 250.
Príde laptop s nastavenou statickou adresou 192.168.1.150 a staticky
nastavenými všetkými údajmi pre pripojenie k sieti. Takže vlastne ani
nevzniká potreba klienta z nejakého dôvodu kontaktovať DHCP na sieti.

Otázka je.... dokáže pri prideľovaní adries, DHCP server sám zistiť, že je
prítomná adresa 192.168.1.150 a neprideliť ju tak ďalšiemu klientovi?

POZOR - ja sa tu nebavím o žiadnej rezervácií statických adries ani
oddelení bloku pre dynamické a pre statické adresy. Skrátka a jasne, na
sieti sa objavil komp so statickou adresou patriacou do poolu - bez vedomia
dhcp servra.

Odpoveď, ktorá mi prišla je, že áno DHCP o nej vie a nepoužije ju.
V tom prípade rozšírim otázku a spýtam sa - ako sa o nej dozvedel?

Čo si myslíte?
J.