[linux] Linux ako Terminal Server - pouziva to niekto?

Michal Rybarik michal na rybarik.sk
Úterý Září 27 20:31:49 CEST 2016

Dňa 27. 9. 2016 o 19:05 Kocur napísal(a):
> Ja som onoho casu pouzival nomachine nx klienta a server, na prenos
> "aktualne prihlaseneho sedenia" na vzdialenom PC/Servery.
> V sucasnosti to pouzivam obcasne, na kontrolu stavu vzdialeneho servera.
>
> Ale ak chces pouzivat viacerych klientov, tak treba mat platenu verziu.
>
> Vyskusaj toto, ci ti to nepride sviznejsie..

NX sme skusali sme pred asi 2-3 rokmi, ak si dobre pamatam bolo to pevne
naviazane na to, ze to chodilo cez SSH, co zhorsovalo odozvu, a
obrazovku prenasalo ako komprimovane bitmapy, co zas zhrorsovalo kvalitu
obrazu (ako JPEG s nizkou kvalitou).  Kompresiu sme tusim zvladli nejak
vypnut alebo eliminovat, ale to SSH aj s vyssou lenivostou tam ostalo.
Velmi mi to pripominalo VNC tunelovane cez SSH. Na obcasny vzdialeny
pristup asi zvladnutene, na pouzitie ako primarne pracovne prostredie
urcite nie. Ak mas ine skusenosti, pre najdenie uspokojiveho riesenia uz
vyskusame asi cokolvek :)

> BTW: ..cim novsia verzia KDE, tym mi pride pomalsia ....
> a tohoto dojmu sa proste neviem zbavit ...

Tento dojem ma vela ludi, nebude to nahoda.. :)

--
Regards,
Michal Rybarik