[linux] CGNAT

Jan Sarenik jasan na SDF.ORG
Pondělí Prosinec 31 16:59:59 CET 2018

Zdravím všetkých,

pripájam sa momentálne zo Slovenska, T-Com VDSL.
Ak stále čítate, ďakujem za pochopenie.

Dnes som si všimol že router dostal privátnu adresu
z rezervovaného rozsahu 100.64.0.0 - 100.127.255.255
a moja aktuálna verejná IPv4 je 195.91.48.205 takže
rozumiem tomu tak že som za double-NAT, v tomto prípade
nazývanom Carrier-grade NAT*. O ničom som nebol vopred
informovaný. Ešte včera mi správne fungoval SIT tunel
od tunnelbroker.net takže som mal aj funkčné IPv6.

Všimol si niekto niečo podobné? Aké sú možnosti pripojenia
na skutočný internet? IPv6-only by mi úplne stačilo... :)

Veľa zdaru v novom roku!
Ďakujem, s pozdravom Jasan

* https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

PS: Reklama: https://yggdrasil-network.github.io