[linux] CGNAT

Pondělí Prosinec 31 20:17:44 CET 2018

On 31.12.18 15:59, Jan Sarenik wrote:
>pripájam sa momentálne zo Slovenska, T-Com VDSL.
>Ak stále čítate, ďakujem za pochopenie.
>
>Dnes som si všimol že router dostal privátnu adresu
>z rezervovaného rozsahu 100.64.0.0 - 100.127.255.255
>a moja aktuálna verejná IPv4 je 195.91.48.205 takže
>rozumiem tomu tak že som za double-NAT, v tomto prípade
>nazývanom Carrier-grade NAT*. O ničom som nebol vopred
>informovaný. Ešte včera mi správne fungoval SIT tunel
>od tunnelbroker.net takže som mal aj funkčné IPv6.
>
>Všimol si niekto niečo podobné? Aké sú možnosti pripojenia
>na skutočný internet? IPv6-only by mi úplne stačilo... :)

predpokladam, ze si musis doplatit za verejnu IP, myslim, ze to uz niektori
operatori takto uz nejaky cas prevadzkuju.

ja by som ocakaval, ze v takomto pripade poskytnu aspon ipv6 ale to treba
zistit asi u nich (predpokladam ze uja googla si sa uz pytal).

ak to fungovalo vcera a dnes nie, najvyssi cas zavolat kym niekto na hotline
je...
Due to unexpected conditions Windows 2000 will be released
in first quarter of year 1901