[linux] konfiguracia bind - split horizon / alternativa

patrik na foral.sk patrik na foral.sk
Čtvrtek Listopad 28 15:50:16 CET 2019

Dobry den.

Prosim o nasmerovanie s problemom:

Chcem prinutit DNS server, aby mi v lokalnej sieti vracal lokalnu adresu
na vybranu subdomenu. Dohladal som info, ze to je riesitelne pomocou
"split horizon".

Nasiel som nejake info tu:
https://forum.ubuntu.cz/index.php?topic=42888.0
ale pri pokuse o konfiguraciu podla navodu som narazil na rozne
problemy, ktorych rieseniu by som sa najradsej vyhol.

Nieje mozne toto zabezpecit jednoduchsie?
Napr. pomocou host suboru alebo nieco podobne?

Vlastny DNS server som doteraz pouzit nepotreboval, tato problematika je
pre mna nova a konfiguracia bind-u do "split horizon" sa mi zda pomerne
zlozita, tak hladam moznost ci je toto riesitelne inak/jednoduchsie.

Debian / bind 9.10

--
Patrik