[linux] konfiguracia bind - split horizon / alternativa

patrik na foral.sk patrik na foral.sk
Čtvrtek Listopad 28 16:58:43 CET 2019

Dňa 28. 11. 2019 o 16:20 Matus UHLAR - fantomas napísal(a):

> toto ma zmysel v pripade, ze chces tu istu DNS zonu poskytovat pre rozne
> siete, napr. internet a intranet.
>
> Naozaj si v tejto situacii?

Myslim ze nie. Pre internet nechcem poskytovat nic. Chcem aby mi
intranetovi klienti liezli na subdomenu test.example.com cez intranetovu
adresu vtedy ak su v intranete a cez verejnu IP ak su v internete, nic viac.

Pevne PC v intranete nasmerujem cez host subor, no problem je v tom, ze
cez host subor to spravit neviem pre notebooky a mobily, pretoze tie su
niekedy v internete a niekedy v intranete.

Pristup z internetu je OK, nastavim A zaznam DNS na serveri u
poskytovatela hostingu na verejnu IP routera za ktorym je intranet, na
routeri prelozim port na prislusny server v intranete a je to OK - z
internetu test.example.com funguje tak ako si predstavujem.

Chcem dosiahnut to aby test.example.com smerovalo v intranete na lokalnu
IP. Teraz mi to smeruje samorejme na verejnu IP routeru - rovnako ako
keby bolo PC v internete.

--
P.