[linux] sk-spell hlada novy domov

ZdPo Ster zdposter na gmail.com
Neděle Srpen 23 17:48:10 CEST 2020

Ahojte,

po rokoch hľadám "nový domov" pre projekt "sk-spell" (historici si možno
pamätajú jeho začiatky na rak.insternet.sk ;-) ), ktorý donedávna bol
dostupný cez sk-spell.sk.cx. V rámci projektu tam bežalo:

   1. hunspell (vývoj je čiastočne presunutý na github...)
   2. online slovníky (primarne anglicko slovenský) / Glossword
   3. openthesaurus
   4. tesseract-ocr (v en ;-) - zamerané skôr na testy a kompiláciu resp.
   vychytávky, ktoré inde nie sú...
   5. piwik/matomo (ako som zistil, ten zaberal najviac z db ;-), vedel by
   som to oželieť.

+ tam boli rôzne "historické" veci podporované bez blog (textpattern)
aspell, ispell, online spellchecker...

Život ma naučil, že jeden človek nemá kapacitu tvoriť obsah aj riešiť
infraštruktúru (napr. riešiť problémy, prečo zrazu program nefunguje,
udržiavať aplikácie aktualizované atď.) a preto hľadám pomoc alebo aspoň
radu.

Ideálne by bolo, keby sa našla firma, ktorá by vedela poskytnúť priestor a
ponastavovať web (aplikácie si nainštalujem sám). Skúsenosť hovorí, že raz
za 5 rokov je treba urobiť upgrade, ktorý podľa dostupnej kapacity môže
trochu trvať (kým sa všetko otestuje)

Primárne je potrebné php7, mariadb, a (s)ftp&ssh, prípadne možnosť
nainštalovať/skompilovať lokálne aspell (je nad ním urobený php "wrapper",
ktorý dosť pomáha pri vývoji spellov)... Veľkosť priestoru môžem zistiť
(db + "archív" offline vecí) - len to idem trochu ešte optimalizovať
(odstrániť staré veci, dať to do jedne db a bez matomo).

Druhou možnosťou je odporúčanie nejakého hostingu. Videl som rôzne možnosti
od cca 2€/mesačne, ale netuším aké sú tam obmedzenia (napr. openthesaurus
potrebuje gettext  podporu, ktorá nie je vždy nainštalovaná), asi by som
musel oželieť, dať aspell a zip atď. Na tomto riešení sa mi trochu nepáči
fakt, že dávam zadarmo svoj čas a know-how do riešení, ktoré sú používané
naprieč všetkými platformami neraz aj v komerčných riešeniach a ja mám za
to ešte aj platiť.

Treťou možnosťou by bolo (keďže som tvor učenlivý :-) ) rozchodiť to u mňa
doma, ale to by som potreboval niekoho, kto mi bude radiť, čo mám robiť,
aby bol môj "server" dostupný z vonku (nie som veľký kamarát s nastavovaním
siete). Pokiaľ si pamätám, tak trafic nie je veľký (100 requestov za deň, a
cca 10-50 uniq IP).

Zdenko