[linux] sk-spell hlada novy domov

Jan Sarenik jasan na SDF.ORG
Pondělí Srpen 24 12:19:48 CEST 2020

Ahoj ahoj!

Ako píše SAL, jednou z možností by bol SKLUG server.

On Sun, Aug 23, 2020 at 05:48:10PM +0200, ZdPo Ster wrote:
> Treťou možnosťou by bolo (keďže som tvor učenlivý :-) ) rozchodiť to u mňa
> doma, ale to by som potreboval niekoho, kto mi bude radiť, čo mám robiť,
> aby bol môj "server" dostupný z vonku (nie som veľký kamarát s nastavovaním
> siete). Pokiaľ si pamätám, tak trafic nie je veľký (100 requestov za deň, a
> cca 10-50 uniq IP).

Ten nápad s domácim serverom sa mi páči a rád pomôžem prakticky.
Mne doma na Slovensku beží bublina.eu.org (a keďže to naschvál zatiaľ
nie je prelinkované tak pripájam na konci malý zoznam). Pripojenie máme
VDSL s originál bielym telekom routrom, pred ktorým je malá ARM krabička,
na ktorej beží Linux. Rád popíšem detaily ak to niekoho zaujíma.
Len v skratke poviem že tá linuxová krabička robí QoS cez cake scheduler
a teda internet pre všetkých v našej veľkej počítačovej domácnosti
beží plynulo (a keď niekto začne nejaký video/audio hovor tak ten ide
vždy plynulo tiež, bez ohľadu na to čo robia iní).

Tu je neúplný zoznam:
  https://clock.bublina.eu.org/
  https://chat.bublina.eu.org/
  https://bin.bublina.eu.org/ (PrivateBin reimplementovaný do busyboxu)
    zdrojáky: https://github.com/jsarenik/bin.bublina.eu.org
  https://instant.bublina.eu.org/
  https://q54club.bublina.eu.org/
  https://dvzine.bublina.eu.org/
  https://pps.bublina.eu.org/
  https://s.bublina.eu.org/ -> redirect na status

Keby niekto chcel, smelo môžete skúšať hľadať diery :)
Prijímam spätnú väzbu.

S pozdravom Jasan
--
jasan na sdf.org