[linux] Nefunguje sk-i18n na lists.linux.sk

Marcel Telka marcel na telka.sk
Čtvrtek Květen 7 11:23:27 CEST 2020

On Thu, May 07, 2020 at 10:57:52AM +0200, Ján ONDREJ (SAL) wrote:

> DKIM som niekde riesil, ale DKIM nepomoze. Tym len zvysime doveryhodnost
> tychto emailov. Ja sa potrebujem vyhnut tomu, aby nas niekto nahlasil
> ako SPAM, nie urobit tieto emaily doveryhodnejsimi.

Väčšinou manuálne nahlásenie jedného mailu nespôsobí pridanie na black
list.  Primárnym zdrojom pre blacklisty sú honeypoty (AFAIK).  To by ale
znamenalo, že niekto sa snažil do mailing listu prihlásiť honeypot(y).

To by mohla byť zaujímavá taktika pre spam crawlerov: získam nejaký
zoznam email adries a predtým, ako ich použijem na rozosielanie
vlastných spamov ich skúsim postupne prihlasovať do nejakého náhodného
mailing listu (prípadne viacerých mailing listov) a sledujem, či sa
mailing list potom objaví na black liste (potom ako sa pošle overovací
mail).  Takto viem pekne vyfiltrovať honeypoty a získam databázu
"čistých" email adries bez rizika, že sa mail server spammera dostane
rýchlo na black listy pri posielaní vlastných spamov.

Ťažko povedať, či to takto naozaj funguje a či to takto robia, ale ak
áno, potom asi bude ťažké nejako rozumne vyriešiť prihlasovanie sa do
mailing listu cez web rozhranie.  Ako bezpečná cesta mi potom príde len
prihlasovanie odoslaním mailu zo svojej adresy.  Neviem ale, či toto
mailman podporuje.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |