[linux] Nefunguje sk-i18n na lists.linux.sk

Čtvrtek Květen 7 16:07:53 CEST 2020

myslim ze SPF aj DKIM na mailing list nezaskodi.  Aj ked sa bude jednat len
o admin maily.

Musim upozornit, ze v case DMARC riskuje kazdy mailing list, ktory preposiela
maily so zmenou obsahu (notify) alebo Subjectu (a toto sklugacke listy
robia). Dokonca, aj ked preposiela maily z domeny ktora ma nastaveny DMARC a
nema DKIM (s platnym SPF su tieto maily korektne ale nesmu sa preposielat
mailing listom)

Takze ak chceme mailing listy skompatibilnit, trebe bud vyhodit subject
prefix, alebo prepisovat cely From:

On 07.05.20 15:59, Marcel Telka wrote:
>Hm, áno, to je možné.  Ale na druhej strane, reportovať potvrdzovací
>mail od mailmana ako spam (hlavne ak príjemca nemá ani SPF, pozri
>nižšie), je tak trochu ... overkill.  Stále sa mi tento scenár nejako
>nepozdáva a nechce sa mi veriť, že sa to deje dosť často na to, aby sa
>to prejavilo.

asi si nezazil ludi, ktori sa prihlasili do mailing listu, potvrdili
prihlasenie, a potom sa zacali stazovat ze ich posta z mailing listu
obtazuje.

Ludi, co kopu mailov v mailboxe oznacili ako spamy, dali ich zahadzovat, a
potom sa stazovali ze im od niekoho z daneho zoznamu nechodia maily.

Jedine, co mne napada, je kontrolovat, kto sa snazi prihlasovat a blokovat
podozrive IP (napr. blacklistovane)

The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.