[linux] Nefunguje sk-i18n na lists.linux.sk

Ján ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Čtvrtek Květen 7 18:43:18 CEST 2020

Tesi ma, ze v tejto konferencii stale mame znalych ludi, ktori su ochotni
komunikovat. :-)

Trocha sme ale odbocili od temy. SPF mame, DKIM mozem zaviest, ale velky
efekt v tom nevidim. Osobne mam v spamboxe kopec sprav, ktore maju validny
DKIM a aj SPF. A su to pritom realne spamy.

Ani jedno z nich mi ale nepomoze. Tie maily sa odosielaju z adresy
bounces-listname na lists.linux.sk, ktora moze mat aj SPF aj DKIM, ale adresa
smeruje na email toho, kto bol zadany.

Mozno je problem aj v tom, ze niektore mailinglisty su prepnute na
slovencinu a sprava potom ide po slovensky. Uz som uvazoval aj nad tym, ze
vsetky mailman rozhrania prepnem do anglictiny. Slovensky mailman email
mozno ludia nevedia preitat a aj preto to hlasia ako spam.

Zatial ale najefektivnejsie mi prislo zakazat prihlasovania mimo vybranych
statov a domen v .com. Kedze sa to ale nestretlo s velkym uspechom, tak
zatial budem skusat postupne blokovat TLD divnych statov.

							SAL