[linux] Nefunguje sk-i18n na lists.linux.sk

Čtvrtek Květen 7 19:12:14 CEST 2020

On 07.05.20 18:43, Ján ONDREJ (SAL) wrote:
> SPF_HELO_PASS,SPF_PASS autolearn=no autolearn_force=no version=3.4.4

> DKIM_VALID_AU,SPF_HELO_NONE autolearn=ham autolearn_force=no version=3.4.2

>From: "Ján ONDREJ (SAL)" <ondrejj na salstar.sk>

>Tesi ma, ze v tejto konferencii stale mame znalych ludi, ktori su ochotni
>komunikovat. :-)
>
>Trocha sme ale odbocili od temy. SPF mame, DKIM mozem zaviest, ale velky
>efekt v tom nevidim. Osobne mam v spamboxe kopec sprav, ktore maju validny
>DKIM a aj SPF. A su to pritom realne spamy.

ako vsade inde, SPF a DKIM nie su antispamove techniky. Su to techniky proti
falsovaniu odosielatelov. A to, ze spammeri zvyknu falsovat odosielatelov
neznamena ani ze vsetky maily s falosnymi odosielatelmi su spamy, ani ze
vsetky spamy maju falsovanych odosielatelov.

>Ani jedno z nich mi ale nepomoze. Tie maily sa odosielaju z adresy
>bounces-listname na lists.linux.sk, ktora moze mat aj SPF aj DKIM, ale adresa
>smeruje na email toho, kto bol zadany.

iste, ale aspon to bude znak seriozneho odosielatela mailov.

Plus, podporu DKIM (teda hlavne dmarc) potrebuje nakonfigurovat aj SW pre
mailing listy (mailman), aby prichadzajuce maily boli platne a nekoncili
autodetekovane v spamoch.

Napriklad, vsaka prepisovaniu Subject: v mailing liste ma tvoj mail
preposlany cez mailing list zneplatnenu DKIM signaturu. (na listserver
prisiel korektne).

dual-language nie je mozny?

Saving Private Ryan...
Private Ryan exists. Overwrite? (Y/N)