[linux] Nefunguje sk-i18n na lists.linux.sk

Pondělí Květen 11 15:38:27 CEST 2020

On 10.05.20 16:39, Ján ONDREJ (SAL) wrote:
>Hmm, takze pises same odporucania pre autorov mailmanu.  Urcite osobne
>nebudem patchovat mailman.  Za spravu sklug/linux servra ma nikto neplati,
>potrebujem ho dostat do stavu, v ktorom pojde beznym sposobom niekolko
>rokov.

Neviem, kolko z tychto moznosti ma mailman implementovane a ako jednoducho.
Viem, ze niektore mailing listy, ktorych som clenom, tieto pravidla
implementovali.

momentalne vidim dve jednoduche moznosti:

- nemenit hlavicku Subject: a jediny, kto bude mat prolem, su pouzivatelia
  ktorych domeny maju DMARC a SPF zazbamy, ale nie DKIM,

- zmenit From: hlavicku na mailing list, povodneho odosielatela davat do
DKIM pospisovanie odchadzajucich mailov z domen sklug.sk a
linux.sk/lists.linux.sk by malo ostat

>Dalej konferencie na tomto servri aj tak nik nepouziva. Robit pravidelne
>upravy na servri mi zaberie cas a nikomu to zrejme nepomoze.

myslim ze co som napisal je len jednorazova zalezistost.

>Aktualne zjavne posty chodia. Problem s tym nie je. Jediny problem je,
>ze nas oznacuju ako odosielatela spamov. Dnes prislo dalsie hlasenie
>zo spamcopu. Buhuzial spamcop mi povie len IP adresu, nic viac. :-(

>Kedze si ziadne konkretne riesenie problemu nenavrhol, tak vlastne nemam
>co urobit. Ak mas konkretne riesenie, co mam nastavit okrem DKIM, ktory
>nam zjavne aj tak nepomoze, tak daj vediet. To co si pisal su len veci,
>ktore mozu implementovat vyvojari mailmana, takze ak myslis, ze sa to ma
>zmenit, tak pis tam.

ako pisem vyssie, niektore mailing listy uz podobne pravidla implementovali:
clamav-users (mailman 2.1.30rc1)
bind-users (mailman 2.1.29)

takze nieco uz evidentne existuje, len to treba nasadit.
po troche hladania:

https://wiki.list.org/DEV/DMARC

podla toho treba nastavit dmarc_moderation_action na "Munge From"