[Linuxfest] dalsi linuxFest

Michal misko na gmx.co.uk
Pondělí Březen 26 22:38:23 CEST 2007

Nazdar chalani,
  len by som chcel vediet, ci sa po nultom LinuxFeste planuje dalsi a kedy.
Rad  by som si rad pripravil prednasku, sice este neviem o com, ale
aspon by som si vedel spravit casovy plan.

Temy na prednasky o ktorych som zatial rozmyslal :
Pre uplnych zaciatocnikov{kludne by som spravil prednasky aj na dalsich
akciach}:
1. Absolutne zaklady {prihlasovanie, zakladne prikazy, klavesove
skratky, man , info}
2. Subory, uzivatielia, skupiny atd
3. procesy, init, cron atd

Pre mierne pokrocilych:
1. Linuxova distribucia OpenWRT {instalacia, moznosti}
2. Linux mimo PC {embeded zariadenia, cross-compilacia, uprava firmware
Linksys WRT54GL, domace NAS}

Rad by som pomohol aj s nejakou z vasich tem, ale nenapada
ma nic co by som zvladol do dostatocnej hlbky a zaroven by ma to bavilo
pripravit.

Este moje commenty k minulemu:
Akcia bola fajn, som naozaj rad, ze sa znovu nieco deje.
1. V prednaskach by som si dal na vasom mieste, trosku pozor na
terminologiu. Laici vas budu brat naozaj vazne a veci, ktore poviete
rozpravaju dalej v zneni v akom to poculi.
2. Nezjedodusujte veci, a nezatajujte komplikacie, ktore vam Linux prinesie.
napr:
	a) Ano, Skype je aj na Linuxe, ale vo verzii 1.x
	b) Ano, GIMP je nieco ako Photoshop, ale nevie CMYK a ma uplne ine
ovladanie, na profesionalnu pracu sa da pouzit tak na web-design.
	c) Ano, rozhodit si ovladace a 3D akcelaraciu sa da, ale rozchodit
Dualhead, TV-Out v akcelerovanomn prostredi je vo vacsine distribucii
naozaj skuska nervov.
	d) Ano, v mplayeri sa da prehrat vsetko aj s titulkami, ale napriklad v
Ubuntu je nutne si spravit konfigurak kde budu zadane fonty, ktore vedia
aj ceske znaky.
	a mnoho inych drobnosti na ktore by ste tych ludi mali upozornit
3. Pokial sa vam rozrastie kolektiv autorov prednasok, mohli by sa
prednasky{prezentacie} davat do private casti webu na pripomienkovanie,
uz len preto, lebo zo zaciatku vacsina prednasajucich nebudu{vcetne mna}
zrovna skilleri, ktory vedia vsetko a drobne rady a postrehy pred
prezentaciou zvysia jej uroven.
4. Pred prvou prednaskou by sa zislo privitanie a vysvetlenie, kto ste a
co ste, o co sa snazite a ako bude den prebiehat, aj ja som bol zo
zaciatku dost zmeteny ze co sa deje a co sa bude diat. Napr: akcia
skocila a ja som este nevedel na co tam boli vsetky tie pocitace, ci sa
ich ludia mohli dotknut, alebo sa len pozerat. Spomente ludom, co vsetko
sa da na vasej akcii robit.

Chlapi, hrozne vam drzim palce. Naozaj dufam ze vam to vydrzi.

S pozdravom

Michal