[Linuxfest] prednasky

Lukas Polak polak.lukas90 na gmail.com
Pondělí Březen 31 00:54:15 CEST 2008

Dobry den,

volam sa Lukas Polak. Bol som v soboru na LinuxFESTe a pomerne ma
zaujal. Jeho ideologia je zjednocovat a podporovat komunitu okolo
Linuxu. Ked som si pozrel prednasky, tak sa to skorej tocilo okolo
technickych zalezitosti v Linuxe. Zamyslel som sa nad akciou z mojho
pohladu, programatora, a dostal som napad, ktory by som vam chcel
navrhnut. Na akcii boli ludia vyzyvani k zapojeniu sa do komunity okolo
Linuxu, no na akcii neboli prednasky, ktore by boli zamerane aj na
moznosti tohto zapojenia. Navrhoval by som zaradenie do programu aj
zopar prednasok, ktore by boli na takuto temu - temu programovania. Nie
ze by som chcel urobit z LinuxFESTu programatorske stretnutie, ale mala
pomoc uzivatelom, ako zacat s programovanim pod Linuxom by mohla byt pre
komunitu prospesna podla mna. Rozpraval som sa s Tomasom Srnkom a mi
povedal, ze uz bola navrhnuta nejaka prednaska o OOP v PHP5. Ja by som
mal skorej na mysli nieco blizsie k Linuxu. Zatial som rozmyslal a
napadli ma nejake mozne temy prednasok ako napriklad:
- instalacia + pouzivanie Valgrindu pri debugovani + dalsie moznosti
debugovania v Linuxe   -> prednasat by mohol kamarat, ktory studuje na
vysokej skole a pouziva tento nastroj denne
- uzitocne a zaujimave algoritmy:             -> prednasal by som ja
    - ako najrychlejsie najst podretazec v texte plnom slov
(viacvzorkove vyhladavanie a rozdiely jeho implementacii v roznych jazykoch)
    - ako najrychlejsie utriedit cisla (uloha nahody pri quicksorte)
    - je rychlesie binarne vyhladavanie alebo vyhladavanie, kedy
internval delime na tri casti?
    - vyuzitie a tvorba pismenkovych stromov
- ako rozbehat a vytvorit svoj prvy program v OpenGL v Linuxe   ->
prednasal by som ja
Toto boli temy, ktore ma narychle napadli. Dali by sa najst urcite aj
ine zaujimave temy, pripadne sa mozem opytat programatorov v mojom
okoli, ci by neboli ochotny o niecom prednasat. Som sice stredoskolak,
ale uz niekolko rokov sa venujem programovaniu v roznych jazykoch a
posledne mesiace aj v OpenGL (teraz najnovsie pracujem externe pre cesku
firmu FIRMADA s.r.o. na informacnom databazovom systeme), cize prednasat
by som schopny bol.
Privitam pripomienky a navrhy k mojmu navrhu.
S pozdravom,

Lukas Polak