[Linuxfest] Nove stranky

Michal michal6103 na gmail.com
Pondělí Říjen 20 19:01:09 CEST 2008

Ahoj,
  no kedze pozeram, ze nove stranky LinuxFestu su uz nahodene ako
produkcna verzia webu, tak sa k nim vyjadrim vo vsetkych smeroch.

Na začiatok drobnosť: tie Organizátory -> tí Organizátori (sam urcite
spravim mnozstvo gramatickych chyb, ale je to prva vec co mi udrela do oci)

Technologia:
 Zacnem zvolenou technologiou kedze to je podla mna asi to najhorsie z
celych stranok. Pouzivas na strankach frames. Frames by sa vo
vseobecnosti nemali pouzivat. Nie su vhodne pre postihnutych ludi ku
ktorym sa opensource riesenia snazia stale viac priblizit, vytvaraju
scrollbary ktore ta oberaju o miesto na obrazovke okrem toho. Scroll
bary dokazu byt zaroven matuce pre uzivatela. Namiesto frames odporucam
pouzivat CSS + Javascript.
  Viac info tu:
http://developers.evrsoft.com/articles/why_not_to_use_frames.shtml alebo
http://www.tamingthebeast.net/articles/framesnoframes.html

  Taktiez je pre mna zahadou preco vlastne tam tie frames su, kedze
stranka sa sklada z dvoch statickych frameov a jednoho v ktorom je
javascriptove menu, Myslim ze by sa dala zliat do jednej html stranky
bez vacsich problemov.

Validnost stranok a standardy:
  Stranky su vo vseobecnosti uboho napisane a naevalidne, aj ked
teoreticky vacsina chyb je sposobena zlym DTD. LinuxFest ako taky by mal
ideologicky zosobnovat myslienky slobodneho softveru a preto by sa mal
striktne drzat standardov, na ktorych sa zaklada interoperabilita a
schopnost komunikovat medzi roznymi platformami a roznymi softwerovymi
balikmi.

Koncept stranok:
  Podla mojho nazoru najhorsou vecou v tomto koncepte je, ze sa v tych
strankach prakticky neda vyhladavat. Informacie nie su dostupne lahko a
rychlo. Vacsina informacii je ulozena v pdf dokumentoch, alebo obrazku
plagatu.
  Cim sa dostavam k obdahu ako takemu. Vacsina prednasok je dostupna cez
meno suboru, ktore mu dal autor ked ti posielal prednasku. Myslim ze
tato informacia ni je dostatocna. Pri prezentaciach by mali byt aspon
kratke abstrakty ktore ti urcite autori radi dodaju.
  Ked clovek hlada konkretnu informaciu musi vediet na ktorom linuxfeste
prednaska odznela, inak si musi preklikat cele menu a vsetky prednasky.
  Organizatori nie su najdolezitejsou informaciou kvoli ktorej idu ludia
na tento web. Vec ktora je v lavom hornom rohu je citana ako prva, preto
by na to mieste malo byt nieco co je dolezitejsie. Najdolezitejsou
informaciou asi bude, kedy bude dalsi linux fest a co sa na nom bude
diat, ale tato informacia asi bude v strede.
  V strede je v tomto momente staticka stranka, ktora samozrejme nemusi
byt vo vo zvlast frame. Je na nej informacia o poslednom linuxfeste,
ktora je zobrazena v obrazku plagatu. Toto je uplne nevhodna prezentacia
informacie a to z toho dovodu, ze veci na obrazku nie su zaindexovane
googlom a zrakovo postihnuty ludia sa dostanu jedine k alternativnemu
textu, ktory im informaciu o obsahu plagatu neposkytne.
  Skus poprosit organizacie ktore podporuju linuxfest aby ti poslali
loga ktore bue mozne jednoducho a vizualne pritazlivo zakomponovat do
stranky. Myslim, ze ti svoje loga radi poslu.

Napisal si ze ti ide o prehladnost a funkcnost. Nemyslim si ze to bol
posun spravnym smerom ani v jedno ani v druhom.

Riesenim vacsiny problemov by bolo naucit sa pouzivat wordpress(alebo
iny CMS napr. Drupal), lebo radsej dobre nakonfigurovany kanon na vrabce
ako jednoduche riesenie ktore je zle. Vo wordpresse mas momentalne
vsetky funkcie ktore potrebujes a nikto ta nenuti vyuzivat tie ktore
nepotrebujes.
Okrem toho pouzivat CMS je omnoho lepsi napad ako bastlit nieco na
vlastnu past, usetris si s tym kopec roboty s vyvojom a mozes sa venovat
obsahu a dizajnu.

Kedze LinuxFest je vo svojej podstate konferencia mohol by si sa skusit
pozriet po nejakych strankach konferencii, kde by si mohol najst
inspiraciu o tom co na stranke treba a co nie.
Skus si napriklad pozriet velmi jednoduchu stranku
http://linuxfestnorthwest.org/
alebo nieco postavene na Drupale
http://www.ohiolinux.org/

Michal