[Linuxfest] Nove stranky

Jozef Kutej jozef na kutej.net
Úterý Říjen 21 13:53:42 CEST 2008

Michal wrote:
>   Taktiez je pre mna zahadou preco vlastne tam tie frames su, kedze
> stranka sa sklada z dvoch statickych frameov a jednoho v ktorom je
> javascriptove menu, Myslim ze by sa dala zliat do jednej html stranky
> bez vacsich problemov.

frames by sa mali používať len vo výnimočných prípadoch a na tej stránke vôbec
niesu potrebné. Navyše čierny text na tmavomodrom pozadí je dosť zle čitateľný
pričom tej modrej sú tam tri (štyri?) rôzne odtiene. border medzi jednotlivými
frames je riadne široký a spolu s posuvnými lištami ktoré vzniknú to vyzerá dosť
zle...

> Validnost stranok a standardy:
>   Stranky su vo vseobecnosti uboho napisane a naevalidne, aj ked
> teoreticky vacsina chyb je sposobena zlym DTD. LinuxFest ako taky by mal
> ideologicky zosobnovat myslienky slobodneho softveru a preto by sa mal
> striktne drzat standardov, na ktorych sa zaklada interoperabilita a
> schopnost komunikovat medzi roznymi platformami a roznymi softwerovymi
> balikmi.

S tým úplne súhlasím. Tradične design nebol tou najsilnejšou stránkou Linuxu,
ale prevedenie/funkčnosť ňou je. Dodržiavanie štandardov je nutnosťou a stránky
reprezentujúce Linux by mali ísť príkladom.

> Koncept stranok:
>   Podla mojho nazoru najhorsou vecou v tomto koncepte je, ze sa v tych
> strankach prakticky neda vyhladavat. Informacie nie su dostupne lahko a
> rychlo. Vacsina informacii je ulozena v pdf dokumentoch, alebo obrazku
> plagatu.

Google indexuje aj pdf-ka ale nieje to ono. Keď sa majú prilákať náhodný ľudia,
alebo nováčikovia tak by na stránkach malo byť veľa textu z danej témy stránky.

> Riesenim vacsiny problemov by bolo naucit sa pouzivat wordpress(alebo
> iny CMS napr. Drupal), lebo radsej dobre nakonfigurovany kanon na vrabce
> ako jednoduche riesenie ktore je zle. Vo wordpresse mas momentalne
> vsetky funkcie ktore potrebujes a nikto ta nenuti vyuzivat tie ktore
> nepotrebujes.
> Okrem toho pouzivat CMS je omnoho lepsi napad ako bastlit nieco na
> vlastnu past, usetris si s tym kopec roboty s vyvojom a mozes sa venovat
> obsahu a dizajnu.

Dnes je toho na opensource "trhu" viac než dosť, je rozumnejšie si vybrať a
dorobiť si veci čo chýbajú. Omnoho menej času človek strávi učením sa ako
vychytávaním bugov.

Chcel by som upozorniť na projekt Act - http://act.mongueurs.net/ . Pomocou neho
si Perl komunita organizuje rôzne podujatia -
http://act.mongueurs.net/conferences.html . Každoročne sa ich koná niekoľko. Act
podporuje rôzne jazykové verzie, prihlasovanie sa prednášajúcich ako aj
účastníkov. Design sa dá upraviť pomocou CSS, alebo zmenou templates podľa ľubovôle.

Pekný deň,
Jozef