[Linuxfest] open source vo verejnej sprave SR

tomolc tomolc na azet.sk
Úterý Únor 24 00:23:41 CET 2009

Caf

No ano, na LinuxFest chodí pár ludí čo v danej oblasti pracujú. Kolký z
nich to môžu reálne ovplivniť?
Akákolvek dizkuzia na túto tému bude tláchanie do luftu a polemizivanie.
Zvlášť keď sa do toho zapoja aj "menej informovaný" účastníci.

Podla môjho názoru - každý kto sa v tejto oblasti pohybuje vie, že tieto
veci sa riešia a rozhodujú na úplne inej úrovni a na iných stretnutiach.

A to že škola núťi (priamo alebo nepriamo) deti pracovať s nelegálnym
softwaerom si majú podla mňa v prvom rade riešiť rodičia na rodičovskom
združení ak sa jedná o strednú a základnú školu a ak sa jedná o vysokú
školu tak tu väčšinov bývajú učebne s potrebným vybavením dostupné aj mimo
povinných hodín.
Samozrejme poznáme stav vo vysokom školstve - ale to už je o niečom inom.

Súhlasím že súčasný stav nieje v poriadku. Minulý rok sa v rámci
OpenAcademy písal otvorený list tušim na ministerstvo školstva na túto
tému.
Školstvo je nekonečný príbeh.....

To že sa zaujmame o veci verejné je pekné ale keď už by som chcel niečo
riešiť tak idem na rokovanie miestneho zastupitelstva v Dúbravke a
pripravím si prezentáciu o tom ako ušetriť financie za SF licencie s
riešením od OSS. A ušetrené financie by sa dali investovať do obnovi
zeleňe v mestkej časti :-).
Samozrejme to neurobím pretože problematiku podrobne nepoznám.

Ale ak sa na to niekto cíti môže to klidne skúsiť :-)

Aby som to zhrnul:
Táto téma je komplexná, náročna na znalosti vnútorných procesov v štátnej
správe a znalosti správnych argumentov. Túto tému by som na LinuxFeste ako
takom nerád otváral. Samozrejme diskutovať o nej môžeme ale to je asi tak
všetko.

A ak by náhodou vyšiel čas mal by som prednášku o IceWM :-).

tomolc

Dňa Tue, 24 Feb 2009 08:17:14 +0100 lnx <lnx na lnx.sk> napísal(a):

--
tomolc

email: tomolc na azet.sk
jabber: tomolc na jabbim.sk