[Openacademy] temy pre studentov

Pavol Husty pavol.husty na gmail.com
Pondělí Září 15 00:38:44 CEST 2008

Kedze mavame na skole den otvorenych dveri, napadla ma jedna vec:

Nebolo by na skodu obdarovavat navstevnikov nejakym informativnim
materialom,
v trochu inej forme ako standardne. Dostali by livecd, na ktorom by boli
programy,
ktore sa pouzivaju v skole - spolu s informativnymi materialmy.
Samozrejme vsetko oblecene do "skolskeho kabatiku".
Islo by teda o upravene a "vlastne" skolske distro :),
ktore by mohlo sluzit nielen pre navstevnikov, ale aj pre ziakov.

Co som tym chcel povedat:

Neviem ci taky program existuje, ak nie...
tak by to mohlo sluzit na vyuzitie spomenuteho "pracovneho potencialu":).

Ide o to, vytvorit - upravit nejaky program, resp. graficke klikatko,
ktore by sluzilo na upravu original iso livecd (napr. Ubuntu na svoj obraz -
potreby).

Islo by o zmenu vzhladu (ikon, tem, pozadia, upravu menu, pridanie info
textu...),
pridanie programov (ich zakl. nastavenie), vytvanie uzivatelov
(preddefiovane mena a hesla), atd.

Mozno by sa to dalo realizovat tak, ze nejaka cast isa sa upravi vopred a
ostatne veci sa potom
pred instalaciou doinstaluju a donastavuju.
Idealne by bolo, aby samotna instalacia prebehla s minimom potrebnych
zasahov,
to by sa dalo riesit rozsirenou volbou.
Tipujem, ze to nebude take lahke ako to pisem :). Btw, zo zaciatku by to
nemuselo vela vediet :)

Prip. ten programek by sa dal pouzit na vytvorenie osekanej verzie, napr. do
ucebne.

Nestudoval som do detailov licencie, tam mozno nebude velky problem.

Pavol Husty

Dňa 2. september 2008 21:33, Milos Sramek <sramek.milos na gmail.com>napísal(-a):