[sk-i18n] Zjednotenie termínov (nielen) v GNOME

Peter (SlovakSoft) info at slovaksoft.com
Tue Nov 20 09:31:36 CET 2007

Message by Marcel Telka, 20.11.2007 7:56:

> Prečo tu jednotné číslo a v ostatných prípadoch množné? Ja som za množné (aj
> preto, že originál je plurál, aj preto, že sa takmer vždy jedná o viacero
> nastavení a nie len o jedno).
Netuším ako to kde máte, len to viac vysvetlím. V terminológii MS sa
používajú obidva tvary. Mne ale sedí viac ten jednotný, ktorý aj tak
chápem "ako keby to bolo pomnožné". Nedá sa povedať, že by sa jednotné
číslo Nastavenie chápalo ako "jedno nastavenie, jedna možnosť, jedna
položka". Nastavenie ako výraz pre viacpoložkovú oblasť (možností) sa
používa úplne bežne, stačí sa opýtať napríklad slovenského Google na
výraz "nastavenie" a hneď vidíme množstvo príkladov. V systéme Windows
netreba chodiť po príklad ďaleko: Štart > Nastavenie > a rozbalí sa
ponuka s viacerými položkami.
Zahlasujte si a rozhodnite sa na základe toho, čo vám viac sedí.
Inak výrazom Nastavenie/a pre Preferences nič nepokazíte (ak teda nemáte
tú povinnosť držať sa nejakých tabuliek).

> Držať sa terminológie MS
> Irelevantný argument, IMHO.
Držať sa samozrejme nemusíte. Vždy je ale dobré poznať, ako s tým
nakladá ten druhý (a veľmi významný) hráč, ktorý sa berie za
štandard/normu. Ak o to budete mať záujem, môžem vašej komunite občas
pomôcť aspoň týmto.

Peter (SlovakSoft)
info at slovaksoft.com

Homepage: