[sk-i18n] Zjednotenie termínov (nielen) v GNOME

Marcel Telka marcel at telka.sk
Wed Nov 21 23:43:42 CET 2007

On Tue, Nov 20, 2007 at 09:31:36AM +0100, Peter (SlovakSoft) wrote:
> Message by Marcel Telka, 20.11.2007 7:56:

> Netuším ako to kde máte, len to viac vysvetlím. V terminológii MS sa
> používajú obidva tvary. Mne ale sedí viac ten jednotný, ktorý aj tak

Podľa všetkého to však pomnožné nie je... :-)

> chápem "ako keby to bolo pomnožné". Nedá sa povedať, že by sa jednotné
> číslo Nastavenie chápalo ako "jedno nastavenie, jedna možnosť, jedna

Súhlasím, ale slovo "nastavenia" jednoznačne hovorí o množine nastavení. Pričom
slovo "nastavenie" može pomenovať jednak množinu nastavení, na ktoré sa
pozeráme za istých okolností ako na celok, ale aj jedno nastavenie (ktoré môže
byť súčasťou množiny nastavení).

Vyvstáva však otázka, či je vôbec slovo nastavenie/a spisovné. V žiadnom zo
slovníkov na JÚĽŠ som ho nenasiel:
http://slovnik.juls.savba.sk/?w=nastavenie

> položka". Nastavenie ako výraz pre viacpoložkovú oblasť (možností) sa
> používa úplne bežne, stačí sa opýtať napríklad slovenského Google na

Zaujímavé je toto:
http://www.google.sk/preferences?hl=sk

Ďalej je zaujímavé, že
http://www.google.sk/search?q=nastavenia