[sk-i18n] Sleep a Hibernate

Marcel Telka marcel at telka.sk
Thu Nov 22 00:00:30 CET 2007

On Wed, Nov 21, 2007 at 04:39:14PM +0100, Ladislav Michnovič wrote:
> Dňa 21.11.2007, Pavol Šimo <palo.simo at gmail.com> napísal(a):

> Aj mne to evokuje tento pocit.
>
> Celkom sa mi paci
> Hibernate -> Hibernovať, Sleep -> Uspať
> pretoze tomu budu rozumiet aj ludia, ktori bezne pouzivaju anglicku
> lokalizaciu.
>
> Este ma napada: suspend to disk = Tvrdý spánok ; suspend to RAM = Ľahký spánok.
> Z lahkeho spanku sa pocitac rychlejsie zobudi nez z hlbokeho, co bude
> korespondovat s praxou.

Ja by som to nekomplikoval :-).

Aký je rozdiel medzi hibernáciou (hibernate) a spánkom (sleep)? Hibernovať
môžeš dlhodobejšie bez problémov (medveď v zime, OS na disku) a spať len
kratšie (ráno sa zobudíš, či chceš alebo nie; ak je OS v RAMke, dôjdu baterky).

Myslím, že originálne slová aj priame slovenské preklady presne (a možno aj
trochu poeticky) popisujú danú situáciu.

Takže som jednoznačne za:
Hibernate -> Hibernovať
Sleep -> Uspať

Pozn.:
1. Slovo "hibernovať" sa nachádza v akademickom slovníku cudzích slov, takže ho
môžeme použiť.
2. Je pravda, že je trochu nezvyčajné a bežní ľudia s ním možno nikdy neprišli
do styku.