[sk-i18n] Zjednotenie termínov (nielen) v GNOME

Zdenko Podobný zdposter at gmail.com
Thu Nov 22 09:31:08 CET 2007

> Vyvstáva však otázka, či je vôbec slovo nastavenie/a spisovné. V žiadnom zo
> slovníkov na JÚĽŠ som ho nenasiel:
> http://slovnik.juls.savba.sk/?w=nastavenie

Mozno trochu Off-topics:
tie slovniky neobsahuju vsetky mozne pripustne spisovne tvary napr.
chodiaci alebo chodenie (od slova chodit). Kedže slovnik obsahuje
slovo nastavit (http://slovnik.juls.savba.sk/?w=nastaviť), tak niet
pochybnosti, ze aj "nastavenie" je spisovne...

Inak v poslednej dobe oblubujem aj korpus ;-) kde sa daju overit
pouzivanie aj slovnych spojeni
Napr. "nastavenie programu"

http://korpus.juls.savba.sk:8080/manatee.ks/do_query?query=nastavenie+programu&corpname=prim-3.0-public-all

Ci korpus obsahuje aj nespisovne vyrazy som este nepatral ;-) V kazdom
pripade je to pekny doplnok k SSJ/PSP.

PS: fanusikovia FF si mozu vyhladavanie pridat v korpuse a v
slovnikoch JULS do prehliadaca na adrese
http://mycroft.mozdev.org/download.html?name=juls&sherlock=yes&opensearch=yes&submitform=Search

Do IE 7  korpus mi nesiel pridat cez tuto stranku...

Zd.