[sk-i18n] Sleep a Hibernate

Marcel Telka marcel at telka.sk
Mon Nov 26 15:18:54 CET 2007

On Mon, Nov 26, 2007 at 11:31:54AM +0100, Peter (SlovakSoft) wrote:
> Zdravím vás,
>
> nehlasujem, lebo k vám v podstate nepatrím (podľa názvu konferencie, ale
> niečo s open-source dočinenia mám). Chcem len napísať svoj pohľad. Slovo
> "hibernácia" má veľmi dobrý slovenský ekvivalent "dlhodobý spánok". Nie

Si si istý, že ekvivalentom k "hibernácia" je "dlhodobý spánok"?

www.slovnik.sk hovorí:
hibernate = prezimovať

slovnik.juls.savba.sk hovorí:

hibernácia -ie ž. ‹l›

1. zool. zimný spánok živočíchov sprevádzaný podstatným znížením telesnej
teploty, krvného tlaku a spomalením metabolických pochodov

2. bot. obdobie odpočinku rastlín, pri ktorom sú znížené al. zastavené životné
pochody a podstatne klesá intenzita látkovej výmeny

3. lek. umelé podchladenie s tlmením a stabilizovaním neurovegetatívneho
systému pri niektorých lekárskych zákrokoch, najmä pri operáciách;

hibernačný príd.