[sk-i18n] Sleep a Hibernate

Marcel Telka marcel at telka.sk
Tue Nov 27 07:07:28 CET 2007

On Tue, Nov 27, 2007 at 05:47:27AM +0100, Peter Tuhársky wrote:

> Podľa mňa je najdôležitejšie, aby tomu používateľ rozumel.

Používateľ s akými znalosťami?

Taký, ktorý to (prípadne celý počítač) vidí prvýkrát, alebo taký, ktorý si
prečíta dokumentáciu (alebo sa stane poučeným iným adekvátnym spôsobom)?

Prečo je v originále použité slovo "hibernate"? Je to pre anglicky hovoriaceho
človeka bežné slovo? Alebo je pre neho podobne bežné ako pre slovensky
hovoriaceho preklad "hibernovať"? Ja si myslím, že je to podobné.

Merriam-Webster:
hi·ber·nate Listen to the pronunciation of hibernate
Pronunciation:
\ˈhī-bər-ˌnāt\
Function:
intransitive verb
Inflected Form(s):
hi·ber·nat·ed; hi·ber·nat·ing
Etymology:
Latin hibernatus, past participle of hibernare to pass the winter, from
hibernus of winter; akin to Latin hiems winter, Greek cheimōn
Date:
circa 1802

1 : to pass the winter in a torpid or resting state
2 : to be or become inactive or dormant
— hi·ber·na·tion Listen to the pronunciation of hibernation \ˌhī-bər-ˈnā-shən\ noun
— hi·ber·na·tor Listen to the pronunciation of hibernator \ˈhī-bər-ˌnā-tər\ noun

Prečo teda v originále nie je zrozumiteľnejšie slovo? A malo by byť? Ak si to
niekto myslí, mal by IMHO iniciovať zmenu originálu na niečo, čomu budú
rozumieť aj bežní anglicky hovoriaci ľudia.

Ja si myslím, že hibernate -> hibernovať je veľmi presný a dostatočný preklad.
Zo všetkých hľadísk.

Ak bude v originále použité niečo ako "Long term sleeping" budem prvý, ktorý to
preloží ako "Dlhodobý spánok".

Howgh.