[sk-i18n] Preklad Ubuntu

Peter Tuhársky tuharsky at misbb.sk
Mon Mar 3 13:14:21 CET 2008

Ahoj, Andrej

Launchpad je prekladacie prostredie čisto pre Ubuntu. Nevýhoda je, že
preklady odtiaľ sa často nedostanú do hlavného prúdu, pretože sú často
nižšej kvality (robí ich ktokoľvek a nekoordinovane), okrem toho to
technicky nie je úplne triviálne.

Najlepšie je prekladať priamo pri koreni -čiže v hlavnom prúde GNOME.
Takto sa preklady dostanú do všetkých distribúcií.

V prvom rade sa skontaktuje s vedúcim tímu, ktorým je Marcel Telka.
Dohodni sa s ním, ktorú časť prekladu si vezmeš na starosti.

Čo sa týka nástrojov, je ich viacero. Ja používam poedit, a existuje
ešte aj kbabel. Neviem ako ktoré, ale niektorý z nich možno funguje aj
vo Windows.

Marcel Tekla Ti aj poradí, kde a ko začať.

Peťo

Stanislav Visnovsky  wrote / napísal(a):
> Ahoj!
>
> Doporucujem, aby si sa prihlasil na na sk-i18n na lists.linux.sk, kde prebieha
> koordinacia slovenskych prekladov.
>
> Dňa Sunday 02 March 2008 00:23:41 ste napísal:

> gtranslator preklada priamo PO subory, ktore obsahuju texty ziskane zo
> zdrojovych kodov.

> Pokial viem, je medzi Launchpadom a GNOME problem so synchronizaciou, ale
> mozno to uz vyresili.
>
> Stano

Odchádzajúca správa neobsahuje vírusy, nepoužívam Windows.

Mgr. Peter Tuhársky
Referát informatiky
Mesto Banská Bystrica
ČSA 26