[sk-i18n] vychodzie, zdielat, rozhranie, uzivatel, sedenie...

helix84 helix84 at centrum.sk
Sun Feb 1 21:20:02 CET 2009

> * flash disk - "spravne" pomenovanie - flash je metoda/technologia vyroby a
> disk nie je treba vysvetlovat

Lenze ono to nie je disk - je to pamat v integrovanom obvode, nie na platni.

KSSJ: disk
4. inform. tanierovitá súčasť počítača na ukladanie dát: pevný d.
zabudovaný do počítača a s objemným programom;
pružný d. vkladaný do počítača a s obmedzenou kapacitou, disketa;
kazetový d. s väčšou kapacitou;
kópia d-u;

Bol by som za to aby sme v prekladoch pouzivali vyraz flash pamat. No
v hovorovej reci su vyrazy USB kluc/disk, flash disk take rozsirene,
ze to nijako neovplyvnime.

> ako potom prelozime microSD? Ako mikroSD?

microSD je vlastne podstatne meno, nie je dovod prekladat ho.

S pozdravom
~~helix84