[sk-i18n] na/v príkazovom riadku

helix84 helix84 at centrum.sk
Wed Feb 16 18:00:49 CET 2011

Ahojte,

kontrolór mi navrhol opravu "na príkazovom riadku" -> "v príkazovom
riadku". Prikladám jeho zdôvodnenie, ktoré je podľa mňa rozumné.
Pretože sa toto spojenie vyskytuje často, rád by som počul aj vaše
názory - súhlasné aj nesúhlasné.

> Príkazový riadok chápem ako niečo viac ako len shell. Príkazový riadok
> je niečo všeobecné, čo môže byť konzola alebo emulátor terminálu,
> jednoducho je to niečo, do čoho musíš kliknúť, alebo vstúpiť, nejako sa
> do toho dostať, aby si do toho mohol písať. A keď do toho vstúpim, tak
> som V tom (príkazovom riadku).
>
> Tak ako píšem texty V textovom editore, kreslím V grafickom editore,
> tak píšem príkazy V príkazovom riadku a myšou klikám V grafickom
> prostredí... :-)

P.S. Google test ukazuje 2x počet výskytov frázy s predložkou "v" oproti "na".

S pozdravom
~~helix84