[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Čtvrtek Srpen 12 11:16:19 CEST 1999

Matus \"fantomas\" Uhlar wrote:

> -> Pre tych co boli na VZ a pametaju si moju prednasku o projektoch, mal by
> -> to byt ten "StyX" - Small Internet Server. Linuxova cierna skrinka,
> -> uplne ovladana cez WWW tak, aby ju mohol nakonfigurovat kazdy, bez
> -> ohladu na to ci je NT-ckar, UNIXak, CISCOar alebo Zrava Blatotlacka z
> -> Traalu.
>
> Pekne ale aby ho mohol ovladat niekto bez toho aby tomu rozumel ako je to u
> niektorich "odbornikov" adminov NT ? Nie dakuem neprosim.
>
> takze - vsetko s mierou...naucit ludi ze mozu robit vsetko sami podla mna
> prinesie viac skody ako uzitku...

Naucit ludi soferovat auto prinesie viac skody ako uzitku. Naucit ludi
pisat vo Worde prinesie viac skody ako uzitku....

Bojis sa ze prides o svoje "dominantne" postavenie "odbornika" tym, ze
niekto bude vediet jednoducho naklikat to, co ty vies napisat? To je
absurdne.

> tak mi napada, nepadaju windowsy okrem ineho preto ze su konstruovane tak
> aby ih mohol spravovat hocikto ?

Nie, padaju preto, ze im chyba to, co softverovi iniznieri nazyvaju
"Kvalita", cize naplnenie poziadaviek. Windowsi padaju preto, ze
poziadavkou na ne bola "robustnost" a oni tuto poziadavku splnili sotva
na 20%.

> Kupte si M$ auto 2000 !

Co sa mna tyka, radsej budem jazditi vo Felicii ako v Skode 100, ktora
sice ma 100kW motor a pneumatiky z F1, ale stierace sa zapinaju tak, ze
na pripojenom dalekopise v kufry musim vytukat text "strce on now
speed=10, interval=5; sleep 200; strce off"

> Budete musiet menej chodit do servisu, M$ sada nastrojov na udrzbu vaseho
> auta to zvladne vsetko za vas...
> viem si predstavit ako by take auto vyzeralo a kolko by bolo havarii na
> cestach... M$ Plug'n'play brzdovy system...

Prehanas. Pleties si jablka s "Apple computers".

Nechcem aby Linux router vedela nakonfigurovat kazda sekretarka. To je
blbost. Chcem aby Linux router vedel nakonfigurovat clovek, co vie
skonfigurovat CISCO router alebo Nortel router. Alebo aj ten, co vie
skonfigurovat IP router na NT. Ta technologia je o tom istom.
V podstate chcem len to, ze kazdy kto vie soferovat Renaulta, Mercedes,
Ferari a trebars aj M$-auto, vedel soferovat aj Linux-car.

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.