[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Čtvrtek Srpen 12 11:25:20 CEST 1999

> [...]
> linuxconf len taky konzolovy; aj x-ovy;
> v KDE, GNOME, WindowMaker, Enlightenment -> vsetko sa konfiguruje myskou
> v neposlednom rade Comanche->
> a komu sa chce, moze si klikat aj v MC, (btw. nikto nemoze tvrdit ze je
> narocna
> sprava suborov :)
> make xconfig pri jadre ...
> aj sndconf, netconf, setup, xconfigurator, menuconfig pre jadro -> nie
> je to sice
> klikacia zalezitost ale
> nikto mi nepovie, ze to nema intuitivne rozhranie kua
> a nehovorim co vsetko este lebo nepoznam vsetko  :o)
                             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Sam si prave vystihol kde je problem.

Vo vsetkych (no, aspon v 90%) knizkach a navodoch k Linuxu sa pise, ze
IP adresu linuxu nastavis bud prikazom "ifconfig bla bla bla" alebo
editaciou suboru "/etc/init.d/bla bla bla".
nevidel som, ze by niekto bolo napisane "klik sem, klik tam, sem
napisete IP adresu, stlace OK"

To co potrebujeme, je dat tie nastroje dokopy. Mozete to nazvat "urobit
distribuciu", ktora sa instaluje skoro sama, je zamerana na nejaky ucel
(napr. Linux router) a 80% cinnosti sa bude dat naklikat za 20% casu.

Nikto nezacne pouzivat linux ked zisti, ze okrem CDcka s RedHatom
potrebuje zabit hodinu instalaciou, vyberom balikov co mu nic nehovoria,
bude sa ho to pytat na kopec blbosti a nakoniec jedine co mu to spusti
je terminalove okno.

> je sice pravda ze tie X-y su stale takou tazkopadnejsou zalezitostou
> (kontrolky
> nie su az take pekne, tazsie sa prepinaju, nie je to take jednoduche ako vo windoze, to je
> bohuzial pravda),

Toto nie su X-wondows, to je Motif, alebo Athena widget set .....

KDE, GTK, atd. atd. ponukaju naozaj _komfortny_ a pekny UI. Kto videl
Enlightenment, nema inu moznost ako suhlasit.

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.