[sklug] 10 hluposti, ktore ste si mysleli o linuxe

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Čtvrtek Srpen 12 11:51:00 CEST 1999

> niekto mi nedavno tvrdil ze linux este nieje pripraveny pre desktopy ....
> neviem ako inde ale namojom desktope win  nema miesto uz rok
> co keby niekto spravil COOL site o takychto veciach ?
> viete keca sa dobre ... ale bolo by treba aj nieco zacat robit ....
> lebo citanim mailov toho moc neurobime a nepresvecime nikoho ze linux je
> naozaj to prave orechove

Ak chceme spravit Linux desktop:

To co naozaj potrebujeme, aby sa linux rozbehol je urobit DISTRIBUCIU.
Tu je niekolko narychlo pozliepanych poziadaviek:

1) Mala by sa jednoducho instalovat. V postate "sama". Asi tak ako
windowsi.
2) Mala by mat graficke prostredie "z fleku", hned ako sa da.
3) Pouzit _jeden_ windows manager, _jedno_ prostredie, _jeden_
konfoiguracny nastroj, _jeden_ textovy editor, _jeden_ tabulkovy
kalkulator, _jeden_ prehliadac, _jeden_ postovy program. Ked ludia maju
vela na vyber, zvycajne nieco domrvia alebo to zavrhnu ako
"neprehladne".
4) Musi to poznat formaty Wordu, Excelu, PDF, PostScript, ..... proste
standardy aj "standardy".
5) Musi to dokonale vediet Slovensky, Anglicky, nemecky,
AfroAngloIndoEtnoArabsky :-)
6) Napisat o tom knizku. Napisat o tom clanky. Prezentovat to na
konferenciach. urobit referencne instalacie. Chodit to ukazovat do
firiem. ....
7) Vydavat patche, updatey, hotfixy, posthostfixy, service packy,.

Je to niekto ochotny viest tento projekt?

Ja by som linux velmi netlacil tam, kde sa (zatial) nema sancu chytit.

To co ponukam je projekt StyX.
Ma to byt sofostikovany Linux Router/Server. V podstate nahrada beznych
sluzieb NT servera pre male firmy. Black-box, server bez monitora,
ulozney niekde v racku pri ethernetovych switchoch a modemoch. Plne
konfigurovatelny (cca 80%) cez WWW, zvysok ("expert mode") cez shell.

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.