[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Čtvrtek Srpen 12 11:51:10 CEST 1999

-> > Pekne ale aby ho mohol ovladat niekto bez toho aby tomu rozumel ako je to u
-> > niektorich "odbornikov" adminov NT ? Nie dakuem neprosim.
-> >
-> > takze - vsetko s mierou...naucit ludi ze mozu robit vsetko sami podla mna
-> > prinesie viac skody ako uzitku...
->
-> Naucit ludi soferovat auto prinesie viac skody ako uzitku. Naucit ludi
-> pisat vo Worde prinesie viac skody ako uzitku....

prekrucas moje reci. ked nejaka firma pride s autom ktore si budu ludia moct
skonstruovat a nastavit sami zrejme sa budem bat vyjst na cestu. NEch ludia
pracuju s pocitacom. Ale nech si preboha nemyslia ze vsetku pracu ohladom
pocitaca - instalaciu systemu, software, konfiguraciu - zvladnu sami. ZAtial
taka situacia nie je.

Ak chces pracovat s knihou musis vediet citat. Niekto sa vsak snazi ohladom
pocitacov natrieskat ludom ine... aj tu musis mat aspon zakladne znalosti.
Alebo skoncime na disku kde je dononaly bordel, polovica suborov zbytocnych,
system startuje pomaly. A vsetko vdaka systemu o ktory sa netreba starat.
Skratka a jednoducho treba ludi naucit ze maju pocitac zverit do ruk nielen
ked ho treba opravit hardware-ovo ale aj takim ktory sa im postaraju o
software. aspon raz za cas prehliadnu a upracu.

-> > tak mi napada, nepadaju windowsy okrem ineho preto ze su konstruovane tak
                      prosim ta citaj ^^^^^^^^^^^
-> > aby ih mohol spravovat hocikto ?
->
-> Nie, padaju preto, ze im chyba to, co softverovi iniznieri nazyvaju
-> "Kvalita", cize naplnenie poziadaviek. Windowsi padaju preto, ze
-> poziadavkou na ne bola "robustnost" a oni tuto poziadavku splnili sotva
-> na 20%.

okrem ineho znamena preto ze ludia casto nerozumeju co znamena konflikt v
hardware, co a preco ma byt ako nastavene a potom sa cuduju ze sa im rozne
devices biju alebo mnoho inych problemov ktore sa stavaju.

-> > Kupte si M$ auto 2000 !
->
-> Co sa mna tyka, radsej budem jazditi vo Felicii ako v Skode 100, ktora
-> sice ma 100kW motor a pneumatiky z F1, ale stierace sa zapinaju tak, ze
-> na pripojenom dalekopise v kufry musim vytukat text "strce on now
-> speed=10, interval=5; sleep 200; strce off"

prekrucas prekrucas a pekrucas

-> Nechcem aby Linux router vedela nakonfigurovat kazda sekretarka. To je
-> blbost. Chcem aby Linux router vedel nakonfigurovat clovek, co vie
-> skonfigurovat CISCO router alebo Nortel router. Alebo aj ten, co vie
-> skonfigurovat IP router na NT. Ta technologia je o tom istom.
-> V podstate chcem len to, ze kazdy kto vie soferovat Renaulta, Mercedes,
-> Ferari a trebars aj M$-auto, vedel soferovat aj Linux-car.

bingo, lenze ja od sekretarky nechcem aby konfigurovala ani svoj pocitac.
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at Telenor Internet Kosice, Slovakia
 BIC coord for *.sk; admin of netlab.irc.sk; co-admin of irc.felk.cvut.cz