[sklug] 10 hluposti, ktore ste si mysleli o linuxe

Jan Matis damned na hq.alert.sk
Čtvrtek Srpen 12 12:37:20 CEST 1999

> Ak chceme spravit Linux desktop:

> To co naozaj potrebujeme, aby sa linux rozbehol je urobit DISTRIBUCIU.
ano .. ked uz o tom hovorime ..nevie niekto nieco blizsie ( skusenosti ) o
linuxe co robi Corel ?

> Tu je niekolko narychlo pozliepanych poziadaviek:
> 1) Mala by sa jednoducho instalovat. V postate "sama". Asi tak ako
> windowsi.
> 2) Mala by mat graficke prostredie "z fleku", hned ako sa da.
Lizard od caldera systems. nemam skusenosti ale to co som pocul a videl
screenshory stoji za to ... a uz je opensource

> 3) Pouzit _jeden_ windows manager, _jedno_ prostredie, _jeden_
> konfoiguracny nastroj, _jeden_ textovy editor, _jeden_ tabulkovy
> kalkulator, _jeden_ prehliadac, _jeden_ postovy program. Ked ludia maju
> vela na vyber, zvycajne nieco domrvia alebo to zavrhnu ako
> "neprehladne".
netrochar .. povecme 2 : mam rad KDE a s tym suvisiace veci ...
                         ale ty mas GNOME (ak sa nemylim) a vyzera tiez dobre
konfiguracny nastroj ... hmmm nemam slov ... ale o tom istom je to aj pri
STYXe
textovy editor : corel wordperfect ? applixware ? KOffice ?
		KOffice asik najradsej ..ale treba ho dokoncit
prehliadac ?   : Vazne sa opytam ..je nejaka rozumna alternativa ku
		netscape ? ak niekto o niecom _mensom_ a rychlejsom
		vie. dajte mi plz veidet ...
postovy klient : ten z Netscapeu ... ludia z MS sveta su nan zvyknuti

> 4) Musi to poznat formaty Wordu, Excelu, PDF, PostScript, ..... proste
> standardy aj "standardy".
KOffice ?  ..ale to si asi naozaj este xvilku pockame ... aj ked mozno nie
az tak dlho ... mandrakesoft ide tento vyvoj sponzorovat .. uvidime

> 5) Musi to dokonale vediet Slovensky, Anglicky, nemecky,
> AfroAngloIndoEtnoArabsky :-)
no words ... aj ked zase musim pochvalit KDE ... (a tym padom asik aj
slovnesky lokalizacny tym ) pod Xami som doteraz nemal problemy

> 6) Napisat o tom knizku. Napisat o tom clanky. Prezentovat to na
> konferenciach. urobit referencne instalacie. Chodit to ukazovat do
> firiem. ....
ano ano ano ano ano :)))))) velmi rad :)

> 7) Vydavat patche, updatey, hotfixy, posthostfixy, service packy,.
co to je ? ... kto to chce ? .. wed sa pozri na marketingovu strategiu MS
"nam patche netreba ..my sme dokonali .. a kazdou dalsou verziou
dokonalejsi :))"

> Je to niekto ochotny viest tento projekt?
_TOTO_ je asi najvaznejsia otazka
ja nie ... ( osobne dovody, a aj tak uz mam projektov celu kopu ) najde sa
niekto ?

> Ja by som linux velmi netlacil tam, kde sa (zatial) nema sancu chytit.
ma .. ale vyzadovalo by to naozaj velku namahu .....

lebo si nespomenul vsetky problemy .....  ovladace .. ovladace pre
_akykolvek_ harwdare aj z _horneho vyplachu_
hlavne myslim na zvukove karty
aj ked to sa asi casom spravi .. mnozstvo vyrobcov sa uz chyta ....

> To co ponukam je projekt StyX.
> Ma to byt sofostikovany Linux Router/Server. V podstate nahrada beznych
> sluzieb NT servera pre male firmy. Black-box, server bez monitora,
> ulozney niekde v racku pri ethernetovych switchoch a modemoch. Plne
> konfigurovatelny (cca 80%) cez WWW, zvysok ("expert mode") cez shell.

o tomto sme rozpravali ... viest to nebudem ..ale ked sa niekto najde
..welmi rad budem pomahat .....

				Jan Matis