[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Marcel Telka marcel na vadium.sk
Čtvrtek Srpen 12 12:54:24 CEST 1999

Radovan Semancik wrote:

> Mas pravdu, to je len 80% vsetkych ludi co s pocitacom robia. To mozeme
> kludne ignorovat. Ved nam predsa stacia tie 2% co z tej casti chytime.
> Nie?

Mozno by stalo za to sa zamysliet, ci je vobec realna sanca dostat Linux
(alebo vseobecne hocijaky UNIX) do takej pozicie, aby ho vedelo pouzivat
tych 80% (a podla mna mozno aj viac :-) vsetkych ludi a aby sa z toho
nestali vlastne druhe Windows.

Ono je to tak: Auto vie riadit kazdy, ale nie kazdy si ho vie opravit
(alebo napr. nastavit motor). Pocitac by mal tiez vediet pouzivat kazdy,
ale nie kazdy ho musi vediet nainstalovat (OS), nakonfigurovat a
spravovat. Podla mna nie je problem nakonfigurovat Linux s GNOME alebo
KDE alebo inym WM (no flames) a nejakym kvalitnym officom a postavit ho
pred sekretarku. Sekretarka na to nikdy nepride, ze tam nema Windows 98.
Pokial jej to bude dobre fungovat.

Hlavny problem je zrejme v tom, ze treba ukazat/dat obycajnym ludom
NAINSTALOVANY linux a aby si vyskusali pracu v nom a nechciet od nich
aby ked chcu linux vyskusat, aby si ho museli sami nainstalovat, pretoze
to clovek bez znalosti naozaj nezvladne (poznam z vlastnej skusenosti) -
aspon nie v sucasnej dobe. Ale povedzme si pravdu. Uspech windows
netkvie v tom, ze ho vie kazdy nainstalovat (pretoze to nie je pravda),
ale v tom, ze ked mam nejaky problem, zajdem za kamosom a spolu to
NEJAKO vyriesime (alebo zajdeme za dalsim atd.). Ked si vsak
nainstalujem linux, tak kto mi pomoze? Kto mi poradi, ako sa meni heslo?
Vo windowsoch mi to ukaze kamos, ktory sa v tom trosku lepsie vyzna a
pod.

Poviem vam otvorene: Neviem co s tym vsetkym :-)))))

--
Marcel Telka <marcel na vadium.sk>
Vadium s.r.o.

Môžete mi písať v kódovaní ISO-8859-2