[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Čtvrtek Srpen 12 16:31:21 CEST 1999

Drahi spoluobcania,

zacina to tu byt nejake huste.

1. kto tu hovori o "stabilnom" linuxe? staroffice, netscape, niektore
   kde-cka - vsak to pada ako v oknach. To by sa najprv muselo par tisic
   ludi naucit programovat. Okej, je stabilnejsi ako wokna, ale nebudme
   fanatici.

2. je HOVADINA hadat sa o tom ze linux je konfigurovatelny a teda urceny
   pre profikov, alebo na druhej strane ze by sa tam malo vsetko dat nastavit
   mysou.

   nasim hlavnym cielom by malo zobudit ludi a povedat im, ze:
   * to, co sa DA naklikat vo windows, sa DA naklikat aj v Linuxe (a
     uviest AKO)
   * v Linuxe sa da ist ovela hlbsie, ak vieme a spustime shell.

   precitajte si to prosim par krat, uz ma nebavi pocuvat raz jeden
   extremny nazor a raz druhy a mat toho plny mailbox; stava sa mi stale,
   ze mi hovoria "neprejdem na linux, je to zlozite" a pritom s windows aj
   tak nevedia nic len spustit worda zo start menu (ako ja spustam staroffice
   z KDE-cka). dalsia skupina, windozacki "systemaci" sa boja prejst z toho
   isteho dovodu - boja sa ze uz nebudu taki machri, lebo nebudu moct povedat
   "neda sa" alebo "treba na to kupit ten a ten soft". ti predstavuju vacsie
   riziko, lebo ovplyvnuju koncovych uzivatelov, beznych zamestnancov firiem.

   nehovorte mi ze nemam pravdu, predstavte si radovu sekretarku, ktora pride
   do zamestnania a namiesto win jej tam daju linux s kde. stlaci "K", spusti
   "Office", napise text, ulozi na disk. A VOBEC ju nebude trapit ci prave
   pouzila windows alebo husqvarnu.

3. o routri existuje Linux router project, je pravda ze tam sa s konfiguraciou
   neseru, ale to je tym, ze parametre sieti by fakt mal nastavovfat niekto
   kto sa rozumie. tym ale prichadzame k bodu

4. prestante stale prirovnavat auta k pocitacom, su to dve uplne disjunktne
   kategorie a platia v nich ine principy marketingu, vyvoja, vsetkeho.

vdaka za precitanie,
odpovede prosim osobne alebo ziadne, zmyslom mojho mailu je zabrzdit
trosku tento thread, kym nam vsetkym dojdu disky.

s pozdravom,
	Milan Pikula

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk