[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Stanislav Meduna stanom na etm.co.at
Pátek Srpen 13 09:21:30 CEST 1999

> 1. kto tu hovori o "stabilnom" linuxe? staroffice, netscape,
>    niektore kde-cka - vsak to pada ako v oknach. To by sa najprv
>    muselo par tisic ludi naucit programovat. Okej, je stabilnejsi
>    ako wokna, ale nebudme fanatici.

Pripajam sa k tomuto nazoru. Rozlisujme jadro (ktore
je vedene tvrdou rukou hackera, ktoremu ide o stabilitu
a vykonnost) a zvysok tvoreny hordou programatorov, medzi
ktorymi bude rozdelenie kvality viac-menej gaussovske :-)

Mozno mam na to talent, ale zatial co zo zlozitejsich
veci som skusil, stalo sa nasledovne (cest vynimkam):

- v priebehu par minut som to zlozil cele (netscape, staroffice)
- nasiel som vyznamne alebo aspon otravne bugy (podrobnosti
  na poziadanie :-))
- chybali features, bez ktorych je aplikacia viac-menej
  nepouzitelna (naco je komu tabulkovy procesor, ktory
  je sice sucastou prostredia, ale graf z neho nedostanem?)

Pokial ide o rychlost, enlightenment ma sice pekne temy
a CORBA v gnome je urcite zaujimava technologia, ale pokial
skusim na rovnakom hardware gnome a NT-cka, tie NT-cka
su subjektivne jednoznacne rychlejsie, zatial co aj pokial
povypinam vsetky blbosticky v enlightenmente, okna pri posune
hopkaju ako zajac. KDE nie je o moc lepsie. To je PPro 166 MHz /
96 MB / (pretaktovana :-)) S3Trio64V+ v 8-bitovom rezime malo
na window manager?!

Nekomercnemu vyvoju (zvlast v pripade vyvoja typu "bazaar") chyba
jeden dolezity element. A sice vyznamny zakaznik, ktory povie,
ze kupi, ale len ak to bude tak a tak rychle a bude to vediet
to a to. Neverili by ste, co a ako rychlo sa v takom pripade
da v kode vsetko vylepsit - ja som to uz parkrat zazil :-)))

To je cele o stanoveni si cielov a riadeni kvality.
A nenahovarajme si, ze to nejaky SkLUG vyriesi. Snazme
sa, aby ktokolvek, kto na niecom pracuje, myslel viac
na kvalitu, stabilitu a vykonnost, ako na atraktivnost,
mnozstvo features, ktore su 99% pouzivatelov nanic a aby
v pripade novych idei urobil "reality check" s niekym, kto
vie veci s nadhladom posudit.

> odpovede prosim osobne alebo ziadne, zmyslom mojho mailu je
> zabrzdit trosku tento thread, kym nam vsetkym dojdu disky.

Bohuzial som neodolal :-) Myslim, ze Tvoj pohlad je tu
z tych realnejsich.