[sklug] Dristy o novej distribucii (bolo: 10 hluposti a pretlacanie)

Miroslav Vasko mvasko na isternet.sk
Pondělí Srpen 16 22:37:51 CEST 1999

Ach, ľudia.

Neviem, prečo vždy vyplynie z každého navrhovaného zlepšenia nová distribúcia
Linuxu. Nie je ich dosť?

(Teraz budem uvádzať ako príklad Debian, každý si doplňte svoju obľúbenú
distribúciu)

1. Keď chcete nové vlastnosti, prečo to nespakujete do nového balíku?
   Napríklad, toľko diskutovaný Styx. Stačilo by zapakovať webmin a vylepšiť
   inštaláciu (v Debiane boot-floppies).

2. Chcete 1 wmanager, 1 textprocesor atď. Stačí pridať do boot-floppies novú
   kategóriu pracovnej stanice - napr. s názvom "Unified Styx Station" a do nej
   zoznam balíkov, ktoré sa majú inštalovať.

3. Naozaj neviem, kto si trúfa sám (max. XX man show) vyrobiť novú
   distribúciu. Na zabezpečení kvality Debianu pracuje 400 ľudí (!!!)

4. Ak si myslíte, že existujúce distribúcie sú príliš veľké, ste na
   omyle. Minimálna inštalácia Debianu 2.1 zaberá 35MB.

Záver: žiadna nová distribúcia, stačí spolupracovať na vylepšení/doplnení
niektorej kvalitnej existujúcej.

<FLAME>
Ale to by asi chcelo vzdať sa slávy typu "som tvorca novej distribúcie Linuxu,
ktorú používajú 2 ľudia z Blavy a jeden z Košíc".
</FLAME>

> P.S.: neaky, bielim, gulvocky, xcem, ... - mozno to vadi
> len mne, ale kultura pisomneho prejavu patri podla mna ku
> vseobecnemu vzdelaniu :-(

V tomto plne súhlasím. Niekedy to znie ako od absolventov 2. ročníka základnej
školy.

Zdar,
Miro.

ps: maily typu "Si idiot" iba na súkromnú adresu.
pps: nemám nič proti StyXu, len si myslím, že by sa dal vyrobiť aj
     jednoduchšie, ako vyrábať novú distribúciu.

--
  .~.     Miroslav Vasko
  /V\     vasko na debian.cz, vasko na debian.sk