[sklug] StyX

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Pondělí Srpen 23 14:36:52 CEST 1999

No nazdar!

Ospravedlnujem sa za tyzdeny vypadok, sposobeny mojou (dufam) zasluzenou
dovolenkou. A ide si oci vyocit co sa tu deje.
Takze aby som veci uviedol na pravu mieru:

Cela historia sa zacala asi pred rokom. Ing. Tomas Hledik, konatel
spolocnosti AR plus, s.r.o. (BTW, jediny kolektrivny clen SkLUGu, pokial
viem) prisiel s napadom, ze ten linux, co som u neho instaloval sa
spravuje akosi zlozito. Nie ze by to on nezvladol, ale keby to chcel
predavat, asi by neuspel. AR plus je _velky_ second hand s pocitacmi a
kedze predava hlavne "slabe" pocitace, nemoze s nimi predavat produkty
microsoftu z pochopitelnych pricin. Navyse, pan Hledik velmi fandi
Linuxu, takze z jeho iniciativy zvnikol projekty na vytvorenie maleho
Linuxoveho servera, ktory by sa mohol aj predavat.

Tak som na tom zacal trocha pracovat aj spolu s Kozom a Tomasom Olahom.
Pracovny nazov projektu sme ustanovili na "StyX". Kedze nas vsak nase
materske firmy platili lepsie a vyzadovali za tie peniaze aj patricne
nasadenie, projekt sa dost skoro ukoncil.

Ked sa vytvoril SkLUG, napadlo ma, ze by bolo fajn, keby sa niekto z
SkLUGu toho projektu chytil, kedze sa to presne zhoduje s nasou naplnou
a urcenim a mision a viziou, atd. atd.

No a teraz k sucastnosti:

StyX by mal vyzerat takto:
Ma to byt skatula s nalepkou "StyX", uplne bez konzoly, nech sa moze
supnut do racku k modemom alebo utratit niekde pod stol k telefonnej
ustredni.... Usetri sa na monitore, co cini asi 40% ceny stroja strednej
triedy, cim mozeme ist s cenou dolu .....
Cela sprava a konfiguracia a vsetko ostatne co sa tyka prevadzky (okrem
"nudzovych stavov") by sa malo dat robit cez lokalnu siet, najlepsie cez
WWW interface. Bezne ulohy (pridanie pouzivatela, zmena hesla, ...) by
sa mali dat vykonat jednoducho a mal by to zvladnut aj "junior technical
staff", cize ktokolvek kto rozozna tlacitko "OK" od tlacitka "Cancel".
Narocnejsie ulohy (zmena providera, zmena modemu, zmena IP adries, ....)
by mal zvladnut "senior technical staff", cize kazdy kto to vie urobit v
NT-ckache alebo na Ciscu to musi vediet urobit bez problemov aj tu.
Shell by som nechal len ako "nudzove riesenie" a pouziva by ho mal len
"expert staff".

Technicku realizaciu si predstavujem tak, ze by sa vyrobila
"distribucia" StyX. Tato "distribucia" by nebolo nic ine, ako
modifikovana standardna distribucia, napr. RedHat, tak aby sa
nainstalovala s vybratou sadou balikov a tieto baliky na sa
nakonfigurovali urcitym sposobom. Pocitam, ze instalovat to bude niekto,
kto uz ma s linuxom aspon ciastocne skusenosti.
WWW interface by mal byt navrhnuty tak, aby sa lahko ovladal, bol
intuitivny a viedol pouzivatela (spravcu) tak, aby spravil co najmenej
chyb. "Rozsirene" funkcie by mali byt ukryte pod tlacitkom "advanced",
ktore by mohlo nastartovat lokalizovaneho webmina.
Cely StyX by mal byt stavany tak, aby dobre fungoval aj na malo vykonnom
HW, napr. 486, 16MB RAM, 120MB HDD.

Vysledok snazenia z pred roka si mozete pozriet na
http://styx.alert.sk/menu/
Je to _velmi_ nedokonale a neuplne, moze vam to vsak dat ideu, co asi
chceme dosiahnut.

Velmi rad by som podakoval Dylerovi, ze sa projektu ujal.

Cakam na _konstruktivne_ ohlasy. Flames redirect to /dev/null, please.

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.