[sklug] StyX

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Úterý Srpen 24 09:39:52 CEST 1999

> Problem je ako prvy krat nakonfigurovat IPcko aby si sa k tomu vobec vedel
> pripojit a prenastavit to. Bud sa pouzije DHCP (hmmm) alebo sa da daka
> pevna 10.X.X.X a potom sa to prekonfiguruje.

Ja som uvazoval o dvoch sposoboch:

1) Konfigurovat to bude "dodavatel". Ten si tam pripoji trebars aj
traktor, nakonfiguruje to podla prostredia zakaznika, traktor odpoji, a
od odnesie to k zakaznikovi. Tam to na prvy sup chyti a zvysok doklika z
hocijakych windowsov.

2) Seriova konzola. Presne tak ako to maju routre. Zapichnes seriak a
terminal emulator na notebooku. Tam ti nabehne nejaky jednoduchy
interface, ktoremu natukas IP adresu, netmask a default router a ostatne
pobezi uz cez Web. Linux vie robit serial console, takze ani tu by nebol
problem. Takto podobne to maje vyriesene SUNy, ktore nemaju graficku
kartu (rack-mount-like-servers).
Ten interface co pobezi na seriovom kabli by mal mat aj moznost spustit
shell, pre kazdy pripad.

> Tu asi vzniklo to nedorozumenie a ten mini flame.
> Na to nepotrebujes robit distribuciu. Redhat ma kickstart a debian, ako
> niekto napisal, tiez nieco podobne. Proste sa zoberie napr. RH, doplnia sa
> baliky upgradnu sa na pozadovane verzie, zabali sa to a napali. Dodas k
> tomu disketu s kickstartom a user si len vyberie disk/particiu a len sedi
> a kuka ako sa to nakonci rebootne. Potom odpoji monitor bachne to do racku
> a je to ....

No, myslim ze bud bude treba modifikovat ten kickstart , alebo spravit
nejaky super-prespekulovany-balik, ktory to cele nakjoniec
nakonfiguruje, aby to bolo z fleku ready. Ale to uz je "implementacny
detail" ...

> styx.alert.sk aspon podla mojho name servera neexistuje.

Asi sa vam este nerefreshla zona. Retry please. (serial number som
inkrementol, double checked) :-)

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.