[sklug] Uverejnenie nasho projektu

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Pondělí Srpen 30 14:48:40 CEST 1999

> Tento argument neberiem. Na to, aby fungovali aspon
> uzivatelske stranky vo formate www.linux.sk/~user,
> snad vela netreba.

Niekoho kto to spravi a este pred tym aby ste sa vy a _vy_ a VY dodohli,
co sa vlastne s linux.sk ide robit.
Vela ludi len rozprava, ale ked potrebujem niekoho, kto by bol ochotny
nieco aj spravit, tak hladam niekolko dni a tyzdnov a nic ..... SkLUG
nie je len spravna rada a SR naozaj nema moznosti urobit nic, ak
clenstvo nebude chciet pomoct.

> No aby som len nerypal, moje komentare (poznamenavam,
> ze vyvoj PMS nesledujem a s databazami skusenosti nemam,
               ^^^^^^^^^^
Zislo by sa prihlasit do pms na alert.sk :-)
Ale apon si to niekto pozrel ....

> 1) Poznamka tak povediac gramaticka - teamy maju staff,
>    nie stuff. Ledaze by ste chceli v tej tabulke vymenovat
>    podporne latky, ktore programatori pouzivaju :-)

:-)))

> 2) Pokial pride clovek a chce nieco robit, bolo by dobre
>    mat informaciu, na co je treba ludi a kde to nie
>    je nutne. Rovnako by mozno nebolo od veci vediet
>    o vyvojaroch, v akej oblasti sa vyznaju. Takze nieco
>    ako
>    - tabulka "oblasti zaujmu"
>    - relacia medzi staff a touto oblastou
>    - tabulka hladanych "pozicii" so vztahom k oblasti
>      zaujmu a projektu

To ma napadlo uz davno na zaciatku. Bohuzial je nas dost malo a nie je
to este ani zmodelovane .....
Nakoniec som to nejak potichu presunol z PMS do "HRS" - Human Resources
System, co by mala byt nadstavba PMS ....

> 3) Stav ulohy - P/I/F/C je asi malo, minimalne este
>    treba "prerusena", "odlozena" alebo take nieco

V pripade potreby sa rozsiri ...

> 4) Chybaju vzajomne zavislosti medzi ulohami -
>    s Foo sa da zacat, ked su hotove Bar a Baz.

To by chcelo scheduling system. Na to este nemame ... ale ak to chces
navrhnut, samozrejme mozes ....

> 5) Typ fazy - chyba dokumentacia :-)))

Dokumentacia sama o sebe nie je fazov. Dokumentacia sa vypracovava pre
kazdu fazu. Vysledna dokumentacia tiez nie je faza, ale vysledok
projektu. Mohla by byt faza "dokumentovanie" ale to je uz zase skor
"uloha".

> 6) Moze sa stat, ze clovek z nejakeho dovodu z teamu
>    odide. Ulohy, na ktorych robil, tym padom
>    zostanu "osirotene". Rovnako je bez problemov mozne
>    mat definovane ulohy, ale nevediet, kto na nich bude
>    robit. Nevyznam sa v notacii modelov - je na toto pamatane?

Nie, ulohy su zatial velmi jednoduche...... prdpoklada sa ze ich bude
mat na starosti manager projektu, ktory ich bude udrzovat rucne ...
zatial ...
navyse, toto je uz skor aplikacna logika, ako sucast datoveho modelu a
preto sa to do datamodelu ani nemusi dostat.

Jedna  poznamka na koniec. To co PMS chce je mat dost rychlo (najneskor
do buduceho VZ) funkcny system na _jednoduchu_ spravu projektov. Na jeho
implementaciu sa pouzije cast datamodelu. Takze vo viziach sa treba
krotit.
Az ked bude toto hotove, uplatni sa cely datamodel a spravi sa z toho
hyper-super-ultra-extra-management-system....
Ale najprv musime mat nieco funkcne a pouzitelne ......

A dalsia diskusia pliz na pms na alert.sk, koho to zaujima, napiste mi
mail, pridam vas.

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.