[sklug] News - offtopic "flamewar"

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Pondělí Červenec 19 09:51:30 CEST 1999

Jan Matis wrote:

> hmm nefim.. ja osobne mam racej maily ... .procmailrc si snad vie napisat
> kazdy a potom ten inbox nieje az taky plny

1) Maily chodia kazdemu zvlast. Ked si na tvojej masine 100 ludi
subscribne ten isty mailing list, kazdy mail mas 100 krat, co uz je
citit.
Newsy su drzane na news servery, kazdy user ma len index, ale nie texty
clankov. Navyse NEWS server nemusi byt vobec u teba. Staci ked ho ma
provider.

2) Ked mailing list necitam dlhsi cas (trebars tyzden) uz mam v mailboxe
200 sprav. Musim to mazat, pretoze ked sa k nim dostanem, aj tak su
neaktualne. Ak potrebujem nieco starise, aj tak prehladavam archiv
mailing listu a nie moj mailbox.
Pri newsoch nemusis mazat nic. News server robi expiraciu za teba.
Clanky sa oznacuju ako read, kym nie su expirovane, mozes sa k nim
vratit. Rozumne sa robi synchronizacia. Ked na teba caka prilis vela
clankov, newsreader ti vacsinou ponukne, ze stiahne len 500 najnovsich.
Nerobis zbytocny bordel po linkach. Spravy newsov sa vacsinou
distribuuju v noci. Je to zo strany pouzivatela jedsnoduchy automaticky
system.

3) Ak uz o mailing list nemam zaujem, musim pracne zistovat, kde sa z
neho odhlasit. Ked sa snazim odhlasit, listproc alebo nejakey iny
automat mi vyhlasi, ze sa odhlasit nemozem, lebo mi nesedi from adresa
alebo nejaka ina blbost. Toto sa mi stava pravidelne.
Prihlasovanie a odhlasovanie neswov je vec jedneho kliknutia. News
server ti da zoznam newsgrup, co pri mailing listch nemas. Newsgrupy su
hierachychy zoradene. Nie je tam taky chaos ako v mailing listoch.
Navyse distribucia newsov sa da uzemne obmedzit. Takze to bude aj
efektivne.

Podla mna by sme ako SkLUG mali ist napred a ukazat ostatnym co vsetko
sa da dokazat a nie sa drzat "zabehanych" rieseni len pre to, ze nic
ineho nevieme alebo sa nam nechce :-)

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.