[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Úterý Červenec 27 20:06:10 CEST 1999

Ahoj,

> Brigadujem teraz vo firme predavajucej pocitace, a
> vsimam si medzi ludmi:
> 1.) ze by mali zaujem o linux,

To je ale vynikajuce! Akonahle sa dosiahne stav,
ze sa ludia budu na Linux pytat, je len otazkou
casu, kedy sa prekroci "kriticke mnozstvo"
a Linux sa rozbehne.

Nasi obchodnici (robime system pre riadenie
technologickych procesov) zacinaju tiez chodit
z veltrhov s tym, ze ludia sa pytaju na Linux.

> Najvacsimi prekazkami pouzivania Linuxu medzi ludmi je myslim si:
> 1.) "nejdu nam pod tym hry"
> 2.) "nejde nam pod tym uctovnictvo"
> Neviem, ci tusite, ale pocitace su medzi neprogramatormi najviac
> vyuzivane na hry a na uctovnictvo. ;(
>
> Moznoze by teda nebolo zle, keby sa SKLUG nejako dal dokopy
> a vymyslel nejaku strategiu, ako na to.

Pokial je tato situacia typicka, treba ludom vysvetlit,
ze nie je problem urobit dualbootovy system.
Pokial ide o uctovnictvo, je kludne mozne, ze pojde
pod emulatorom - treba skusit.

Stale si ale myslim, ze pretlacat na Slovensku
Linux ako desktopovy system nema zmysel a je
to mozno aj kontraproduktivne - kto raz zisti,
ze neustale bojuje s tym, ake dostat do aplikacii
slovencinu a ako sa dohodnut so vsetkymi tymi
Excelmi, k Linuxu sa nevrati ani ked uz to bude
vyriesene.

A ked aj funkcionari SkLUG-u prednasaju svoje prednasky
s pouzitim Powerpointu a registracia pri vchode
bezi na Windoze, tak co si budeme hovorit...

Linux treba tlacit ludom potrebujicim server.
Treba mat pripravenu odpoved na vsetky otazku typu
"a bude mi to tlacit z Wordu?", "a naozaj mi
netreba ten Exchange?" Treba mat referencnych
pouzivatelov a projekty. Atd. atd.

Klasicky problem je tu "kto?". V SkLUG je asi viac
technikov, ako obchodnikov s praxou mazania
medu okolo huby...

Zdravi
--
				Stano